«ادریس البا» دوباره روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

ادریس البا که در سال ۲۰۱۸ از پشت دوربین حرکات بازیگران و نحوه فیلمبرداری پروژه‌اش را زیر نظر داشت و به‌عنوان کارگردان برای فیلم «یاردی» (Yardie) روی صندلی کارگردانی نشسته بوده، باز هم قرار است روی این صندلی بنشیند، ولی این بار می خواهد  هم فیلم هیجانی «دوزخ» (Infernus) را کارگردانی کرده و هم در آن نقش‌آفرینی کند.

با داستانی از تام بویل و فیلمنامه‌ای از رابرت مارک کامن، البا در نقش دونوان کامارا، یک فعال حقوق بشر سازمان ملل است و فرستاده شده است تا گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت غیرقانونی پناهجویان در یک زندان سیاه‌پوست در آمریکا را بررسی کند.

یک کار به ظاهر ساده زمانی مرگبار می‌شود که خطرناک‌ترین زندانیان جهان آزاد شوند. کامارا باید تلاش کند تا با خیال راحت پناهندگان را بیرون بیاورد، در حالی که با یک مغز متفکر جنایتکار باهوش روبه‌رو می‌شود. همه چیز شبیه فیلمی به نظر می‌رسد که معمولاً جرارد باتلر را نقش اول فرض می‌کنید، اما البا با اکشن هم غریبه نیست.

در حالی که قسمتی از این فیلم در پاییز امسال در لندن فیلمبرداری می‌شود، البا از آن برای تقویت استودیو جدید TD Akuna در غنا نیز استفاده می‌کند.

او می‌گوید: «از این که دوباره روی صندلی کارگردانی می نشینم و با Millennium Media شراکت می‌کنم، هیجان‌زده هستم. "دوزخ" یک فیلم هیجان‌انگیز است که داستانی انسانی و مرتبط و صمیمی در هسته‌اش دارد.

«ادریس البا» دوباره روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

به لطف نویسندگی درخشان رابرت و تام، ما چند شخصیت استثنایی داریم. من واقعاً منتظر این فرصت هستم هم در جلو و هم پشت دوربین که در سراسر اروپا فیلمبرداری کنم و همچنین، تولیدمان را به آفریقا بیاورم که دارای یک جامعه فیلم نوظهور است و ما به حمایت از آن افتخار می‌کنیم.»