ویژه برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر

روایت موضوع جوانمردی و استقامت، پخش ترانه‌های خاطره‌انگیز روزهای آزادی خرمشهر ،خاطرات پیروزی از مهمترین موضوعات و محوری ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر در رادیو است.

خرمشهر بگوشم

شبکه رادیویی تهران همزمان با سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با ویژه برنامه "خرمشهر بگوشم" از ساعت 11:35 شنیدنی است.

ویژه برنامه  "خرمشهر بگوشم" کاری از گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی تهران که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در این روز تقدیم مخاطبان می شود. در برنامه خرمشهر بگوشم تلاش می کنیم تا حال و هوای خرمشهر را منعکس کنیم، مستندهای کوتاه از روایت فتح خرمشهر تهیه شده که در روایت عملیات بیت المقدس بسیار تاثیرگذار و جذاب است.

گفت وگو با راویان و فرماندهان عملیات بیت المقدس و گفت وگو با فرزند سردار کاظمی، از فرماندهان عملیات پیش بینی شده است.آیتم های متنوعی تدارک دیده شده است که می توان به "روز سوم" که روایتی از آزادسازی خرمشهر است، اشاره کرد. آیتم "جهان آرا" که درباره شخصیت و زندگی محمد جهان آرا است.

برنامه خرمشهر بگوشم چهارشنبه همزمان با سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر از ساعت 11:35 تا 13 به گویندگی علی یگانه نساج از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می‌رود.

رادیو صبا و ماجرای سرود ماندگار ممد نبودی ببینی

چهارشنبه سوم خرداد رادیو صبا در برنامه‌‌های «صبح صبا »، «دوطرفه »، «ماجرا» و «صباهنگ » به گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر می‌پردازد. برنامه زنده« صبح صبا »با انتخاب موضوع جوانمردی و استقامت با رویکرد میهن پرستی این روز را گرامی می دارد. این برنامه ساعت 6:30 صبح به تهیه کنندگی امیر اکبری راهی آنتن می‌شود.

برنامه تعاملی« دوطرفه » ساعت 8 صبح از طریق تعامل با مخاطبان به گرامیداشت این روز می پردازد.  ویژه برنامه مستند «ماجرا» به مناسبت این روز با موضوع به سراغ ماجرای سرود ماندگار ممد نبودی ببینی می‌رود. این برنامه به صورت مستند به دنبال راز ماندگاری این سرود می گردد این برنامه روز چهارشنبه ساعت 13:30 به تهیه کنندگی انسیه شمس الهی پخش می شود.

برنامه موسیقی محور «صباهنگ» با پخش ترانه‌های خاطره‌انگیز روزهای آزادی خرمشهر سالروز آزادی خرمشهر را به مخاطبان تبریک می‌گوید و در بخش تکمیل شعر این مسئله را برای مخاطبان انتخاب کرده است که «جان ایران خاک خرمشهر من».  

ویژه برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر

رادیو معارف و روایت پایداری

این شبکه رادیویی در برنامه «روایت پایداری» به موضوعات «خرمشهر در پیش است » و « چه خرمشهرهایی پیش روی ملت است»؟ می‌پردازد.

هدف از این برنامه بدین شرح است؛ ما می توانیم : همانگونه فتح خرمشهر محقق شد می‌توانیم فتح خرمشهر های فرهنگی، اقتصادی سیاست خارجی و  را نیز رقم بزنیم.  این برنامه  چهارشنبه ساعت 9 صبح از صدای فضیلت شنیده می‌شود.

رادیو فرهنگ‌  و مرور خاطرات پیروزی

رادیو فرهنگ‌ با برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ »، «سرزمین من » و«گل واژه های پایداری » سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارد.

«گل واژه‌های پایداری» عنوان ویژه برنامه رادیو  فرهنگ به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، است که سه‌شنبه 2 خردادماه ساعت 21 روی آنتن می رود.

رادیو فرهنگ در برنامه «صبح به وقت فرهنگ‌» با روایت‌هایی از رزمندگان دفاع مقدس به مرور خاطرات این پیروزی می‌پردازد. برنامه «سرزمین من » نیز که مجله ای رادیویی با موضوع تبیین رویدادهای تاریخی است ساعت 13 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در این برنامه گفت‌وگوی ویژه با یکی از فرماندهان دفاع مقدس درباره حماسه آزادسازی خرمشهر،  روایت ماجرای اشغال خرمشهر و چگونگی آزادسازی آن پخش می شود. »مستند فرهنگ» نیز  ساعت 14:30 به روایتی از آزادسازی خرمشهر اختصاص دارد.

رادیو ایران و گفتگو با هنرمندان خوزستان

روزهای آغازین خرداد یادآور فتح خرمشهر است و بهترین فرصت برای گفت و گو با هنرمندان خوزستانی، برنامه «باغ هنر» در آستانه سالروز فتح خرمشهر از استان خوزستان شنیده می شود. یکی دیگر از برنامه های این شبکه رادیویی ، ویژه برنامه «حماسه فتح» است.

فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.

در این ویژه برنامه مروری بر دلاوری و رشادت فرزندان این مرز و بوم خواهیم داشت و از خرمشهر و فتح آن خواهیم گفت.

»حماسه فتح» سه‌شنبه دوم خرداد به تهیه کنندگی ریحانه بیرامی و زهرا تقی ملا ساعت 22:30 از رادیو ایران پخش می شود.

رادیو گفت‌و‌گو و گفت‌و‌گوهایی برای آزادی خرمشهر

«گفت‌و‌گوی سیاسی» با حضور مهمانانی همچون امیر سرتیپ دوم دکتر افشار محبی، تحلیلگر مسائل سیاسی  و سرهنگ حمیدرضا سهیلی ،کارشناس مسائل بین الملل و سردار حسین رستگار پناه، تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی به موضوع آزادی خرمشهر و سنگ بنای قدرت برتر ایران در نظام منطقه‌ای غرب آسیا می‌پردازد.

در  برنامه‌های «صبح و گفت‌و‌گو»،«رویداد»، «بدون خط خوردگی » و «گفت‌و‌گوی فرهنگی» موضوع  خرمشهر شنیده می‌شود.

بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی، بازاندیشی و بازخوانی حقایق و واقعیت‌های حماسه مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، آیتم اطلاع‌رسانی مراسم و رخدادهای روز مقاومت از محورهای این برنامه‌هاست.

رادیو جوان و جوانی مجاز از آبادان

شبکه رادیویی جوان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه «جوانی مجاز» را  از امروز تا پنجشنبه  به مدت سه روز از آبادان پخش می‌کند.

این برنامه زنده با گویندگی فاطمه امجدیان، تهیه‌کنندگی مژده طهرانی و گزارشگری الهام وحدت از ساعت 17 به مدت یک و نیم ساعت از آبادان شنیده می‌شود.