رونمایی از نسخه بدلیِ هوتن شکیبا

این روزها سروش صحت ظاهرا با همان فرمول لیسانسه‌ها تلاش دارد مخاطب را پای کار جدیدش «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» بنشاند، هنوز برای قضاوت زود است، چون فقط دو قسمت از سریال پخش شده و تا اینجا که نیما (مجید یوسفی) خیلی هم‌تراز حبیبِ لیسانسه‌ها نشان نداده، یا هنوز نیاز به زمان بیشتری داریم برای ارتباط با این کاراکتر و یا اصلا قرار نیست آن موفقیت سریال لیسانسه‌ها تکرار شود، در هر صورت آن چه که واضح است، آثار صحت نیاز به حوصله دارند و هیچوقت هم از یک سطح استاندارد مشخص پایین‌تر نمی‌آیند، در اینجا مطلبی از روزنامه خراسان را آوردیم که درباره قیاس نیما و حبیب است، اگر از مخاطبان این سریال‌ها باشید، احتمالا نکات جالبی برایتان خواهد داشت:

خنگیِ بامزه، پررویی بی‌اندازه

مجید یوسفی

مشخصه اصلی «نیما» با بازی مجید یوسفی، خنگی و کم‌هوشی اوست. «نیما» مانند «حبیب» به طرز بامزه‌ای ساده‌لوح است. او با تصمیمات و رفتارهای اشتباهش، دیگران را به دردسر می‌اندازد و بدتر این که متوجه این موضوع نیست! «نیما» با پررویی تمام به رفتارهای خود ادامه می‌دهد. پررویی بیش از اندازه «نیما» که حرص کاراکترهای قصه و البته مخاطب را درمی‌آورد، یاد «حبیب» را تداعی می‌کند. ناکامی در روابط عاطفی نیز ویژگی مشترک دو شخصیت است، اما «حبیب» از ابتدا در ایجاد این ارتباط ناموفق بود و «نیما» از پس حفظ رابطه‌ای که شکل گرفته، برنمی‌آید.

رفتارهای منحصر به فرد

برای شخصیت «نیما» نیز مانند «حبیب»، حرکات خاصی طراحی شده است. همان طور که «حبیب» وقتی می‌خواست به خودش اشاره کند، دست‌هایش را به شکل بامزه‌ای به سمت خودش می‌گرفت و می‌گفت «چرا من؟» یا «با من بودی؟»، شخصیت «نیما» نیز وقتی در حال اصرار و التماس است تا فرد مقابلش را راضی به انجام کاری کند، با دستش عدد یک را نشان می‌دهد و در حالی که دستش را بالا و پایین می‌برد، می‌گوید: «همین یک بار»! شخصیت «حبیب» در موقعیت‌های مختلف از عبارت «چرا من؟» استفاده می‌کرد و به تکیه‌کلام او تبدیل شده بود. «نیما» نیز در پایان جملاتش برای اتمام حجت با طرف مقابل می‌گوید: «و تمام»

ستاره‌سازی سروش صحت

هوتن شکیبا

سروش صحت برای انتخاب بازیگر اصلی «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» نیز مانند انتخاب بازیگر «حبیب»، سراغ چهره‌ای مشهور نرفته است. زمانی که هوتن شکیبا با «لیسانسه‌ها» به تلویزیون آمد، بازیگر توانمند و باتجربه تئاتر بود، اما صداپیشگی و چهار فیلم کارنامه‌اش شهرتی را نصیب او نکرده بودند، بنابراین شکیبا نزد عموم مخاطبان چهره جدیدی بود. سروش صحت در «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» نیز چنین ریسکی انجام داده. مجید یوسفی در عرصه تئاتر کار کرده و فیلم «تمارض» ساخته عبد آبست را نیز در کارنامه دارد. این بازیگر اکنون با «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» به مخاطبان معرفی شده و مورد توجه قرار گرفته است.