رانش زمین در محدوده روستای احمد آباد سروآباد باعث قطعی گاز مریوان و سروآباد شد

فرماندار سروآباد در جلسه ی ستاد بحران این شهرستان که با حضور مسئولین ادارت برگزار شد با بیان این موضوع که رانش زمین در بسیاری از نقاط این شهرستان باعث بروز مشکلاتی شده گفت: تمامی دستگاه های اجرایی با تعامل و همکاری بین سازمانی در راستای حل بحران اقدام کنند.

 

مفاخری با اشاره به رانش ها و بارندگی های اخیر در شهرستان سروآباد افزود: رانش زمین در محدوده روستای احمد آباد باعث باز شدن لوله ی اصلی خط انتقال گاز به مریوان و سروآباد و قطعی گاز مشترکین این دوشهرستان شده است.

 

وی تصریح کرد: به دلیل حضور به موقع نیروهای نظامی و انتظامی و شرکت گاز سروآباد در محل وقوع حادثه خوشبختانه خسارت جانی به کسی وارد نشده و با هماهنگی و حضور نیروهای شرکت گاز همدان و کرمانشاه تا 48 ساعت آینده این بحران را سپری خواهیم کرد.

 

مدیریت بحران شهرستان با اشاره به قطعی گاز در این مدت خاطر نشان شد: تدابیر و آمادگی لازم برای توزیع سوخت جایگزین بین مردم و مرغداری ها و خبازی هایی که دو گانه سوز هستند انجام شده و در این مورد نیز ادارت مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد.

 

وی همچنین از دهیاری روستاهای حومه ی محل وقوع حادثه خواست تا از نزدیک شدن مردم به محل و روشن کردن آتش تا شعاع حداقل یک کیلومتری جداً خودداری نمایند.

 

فرماندار سروآباد بر داشتن آمادگی لازم برای تمامی ارگانهای خدمات رسان و سایر ادارت برای وقوع حوادث و رانش های بعدی در این شهرستان با توجه به داشتن زمینه رانش تاکید کرد.

 

فداکار رئیس شرکت گاز سروآباد در ادامه طی سخنانی ضمن تشکر از حضور به موقع نیروهای نظامی در محل افزود: در ساعت 6.45 دقیقه صبح بر اثر رانش زمین جوش لوله 20 اینچی خط انتقال گاز مریوان در محدوده بازرسی سروآباد و محدوده روستای احمدآباد باز شده و همکاران سریعاً در محل حاضر شدند.

 

وی افزود: شیر های اضطراری گاز در روستای ژریژه سریعاً بسته و هماهنگی های لازم با همکاران استان همدان و کرمانشاه برای حضور در محل برای رفع مشکل انجام شده و اکنون در مشغول انجام اقدامات لازم می باشند.

 

فداکار تصریح کرد: خط انتقال بیش از 60000 هزار مشترک حداکثر تا 48 ساعت آینده قطع خواهد بود که با هماهنگی های انجام شده سوخت جایگزین در اختیار این مشترکی قرار خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر عدم حضور مردم و اهالی روستاهای اطراف در محل رانش گفت: همکاران بنده برای حل این بحران نیاز به همکاری مردم داشته و حضور آنها در محل هیچ کمکی به حل این بحران نمیکند بلکه باعث تشدید رانش زمین در این منطقه و محل وقوع حادثه خواهد شد.