«یمینان» با طعم توت فرنگی و چشم اندازی از رنگ های طبیعت+تصویر

مسیر جاده ایی کامیاران به سنندج جاهای دیدنی فراوانی دارد و هر روستا، دره و رودخانه ایی نشان وشناسنامه ایی از زیبائی های بکر این منطقه از کردستان است.

جاده ایی پیچ در پیچ که از دره و درگاه های زیادی می گذرد وانواع باغ ها و مزارع تنیده درهم  را بر لبه پرتگاه صخره ایی ستبر چنان مسافر شیفته را با خود همراه می سازد که گویی بهشت عینیت یافته است.

آبادی ها و روستاهای کنار جاده ایی همان زیبائی و شیفتگی را دارند که روستائی دوردست و در میان کوه های سربه فلک کشیده دارد و همه به مانند فصول سال سبز، قرمز، زرد و سفید رنگ به رنگ می شوند تا جمال دوست را عرضه دارند.

وقتی که چندکیلومتری از سدگاوشان دورتر می شوی، در نزدیکی تونل اول مسیر کامیاران به سنندج جاده ایی فرعی و پوشیده از باغ های مصفا مسیر روستای «یمینان» را نشان می دهد.

پس از عبور از پلی آهنی و یکطرفه و طی چند کیلومتر راه شوسه که گرداگردش را انواع باغ های زیبا و پرثمر فراگرفته است به این روستای خوش آب وهوا ییلاقی می رسید.

باغ های میوه در روستای یمینان از بهار تا اواخر پاییز ثمر دارند و مزارع توت فرنگی در روزهای گرم سال بارور بوده و هر رهگذری را میهمان شیرینی و سرخ گونی خویش می کند.

کشاورزی پربار دیم و آبی در اراضی کوهپایه ایی یمینان نشانی از سختکوشی و تلاش مردمان این دیار دارد که با بهره گرفتن از آلات کشاورزی سنتی مانند خیش وگاوآهن، نان خویش را از دل زمین بیرون می کشند.

 روستای یمینان در 38 کیلومتری شهرسنندج و 32 کیلومتری کامیاران واقع شده است.