کردستان میزبان جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی می‌شود

حامد جولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با یادآوری دیدار خود با سه رئیس فدراسیون اظهار کرد: در نخستین دیدار با رئیس فدارسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی به شرایط استان کردستان در اینگونه از مسابقات و میزبانی‌های متعدد اشاره شد.

وی افزود: هدف ما این است که شور و نشاط را وارد استان کنیم و نباید در این راستا تنها شهرها مد نظر باشدف چرا که برگزاری جشنواره‌های مختلف روستایی نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

این مسئول با اشاره به قول مساعد فدراسیون در برگزاری جشنواره‌ها از برگزاری یک جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی با مجوز فدراسیون در روز 31 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی یکی از شهرهای مرزی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تیم‌هایی از استان‌های کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، لرستان و استان مرکزی حضور خواهند داشت، افزود: همچنین استان‌های سلیمانیه، اربیل و دهوک و چند تیم دیگر از عراق نیز در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

مدیرکل دستگاه ورزش کردستان برخی از رشته‌های این جشنواره را زوران، طناب کشی، هه لپه رکی یا رقص کردی و مراسمات سنتی نام برد و افزود: این همایش به صورت یک روزه برگزار می شود.

جولایی با اشاره به دیدارهای دیگر خود با رؤسای فدراسیون‌های کبدی و بدمینتون از آمادگی دستگاه ورزش استان برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشوری در رده سنی جوانان پس از مباه مبارک رمضان و موفقیت رؤسای این دو فدراسیون با این موضوع خبر داد.

وی با اشاره به شرایط مطلوب کبدی کردستان خاطرنشان کرد: قصد داریم به مانند سال‌های گذشته که تیم خوبی داشتیم، نسبت به احیای این تیم و حضور خوب نمایندگان کبدی استان در بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی در قالب تیم ایران اقدام کنیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب بدمینتون استان و حضور نفراتی از استان در اردوهای تیم ملی خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه و بازگشت به دوران موفق گذشته در این رشته هستیم.