تندیس کنفرانس نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی به بانوی بیجاری رسید

ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری و مدیر موسسه خیریه مهرآفرین گروس،روز شنبه بعنوان نماینده بانوان استان کردستان در کنفرانس نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی و افق 1404 شرکت کرد.

این بانوی تلاشگر بیجاری در این کنفرانس که به همت دانشگاه علامه طباطبایی،معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و کانون زنان بازرگان ایران در مرکز همایش های صدا و سیمای کشور برگزار شد مفتخر به کسب تندیس و لوح تقدیر این مراسم شد.

ثریا مطهرنیا در گفت و گو با خبرنگار بام ایران در خصوص نقش بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی،گفت:بانوان مدیران اصلی اقتصادی در خانواده هستند .

وی افزود: دوری از تجملات،پرهیز از اسراف، استفاده از تولیدات داخلی و توجه به محصولات بومی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسط بانوان است.

بانوی کار آفرین بیجاری در ادامه بیان داشت: سال گذشته با خریداری پیازچه زغفران موفق به کشت و برداشت این محصول در مدرسه محل تحصیل خود در روستای چشمه کوره از توابع بیجار شدم.

مطهرنیا تصریح کرد: هدف از این کارم آشنایی دانش آموزان با روش های عملی و کار کردن در کنار تحصیل بود.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به ایجاد کارگاه های کوچک زود بازده جهت تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

این بانوی موفق بیجاری در ادامه در خصوص فعالیت های اقتصادی خود گفت: بیکاری یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان شهرستان بیجار است در همین راستا قصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی را داشتم که به دلیل موانع و مشکلات به ویژه موانع بانکی موفق به اخذ تسهیلات مناسب جهت راه اندازی این کارگاه نشدم.

مطهرنیا تصریح کرد: فرش بیجار یکی از هنرهای قدیمی دیار بیجار گروس است که در حال حاضر رو به فراموشی است.

وی گفت: احیای مجدد صنعت فرش بافی مهمترین راهکار جهت ایجاد اشتغال برای بانوان جویای کار است.

لازم به ذکر است ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری و بانوی موفق دیار گروس است که به همت والای خود و با توکل بر خدا و همت برخی افراد خیر بیجار موفق به راه اندازی موسسه خیریه مهر آفرین گروس شده است.

پیگیری اقدامات پزشکی برای افراد نیازمند،تحت پوشش قرار دادن تعداد کثیری از دانش آموزان بی بضاعت و بیمار و خانواده های مستمند از مهمترین اهداف این بانوی فداکار در موسسه خیریه مهر آفرین گروس است.