کشف و ضبط 42 کیلو مواد مخدر در بانه

به نقل از  آرباباخبر، سرهنگ فرزاد کریمی ظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان بانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اعتیاد یکی از بلاهای خانمان سوزی است که با شیوع آن در بین افراد جامعه معضلات اجتماعی زیادی گریبانگیر جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر یکی از اولویت های مهم نیروی انتظامی است افزود: فرزندان شما در نیروی انتظامی شهرستان بانه موفق شدند طی سال گذشته، 32 کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی را از سوداگران مرگ در این شهرستان کشف و ضبط کنند.

 

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه 10 کیلوگرم از این کشفیات مربوط به مواد مخدر سنتی از نوع تریاک و هیروئین بوده است گفت: طی سال 94 ، سی و دو کیلوگرم شیشه نیز در بانه توسط مامورین انتظامی و مبارزه با مواد مخدر این شهرستان کشف و ضبط شد.

 

فرمانده انتظامی بانه همچنین از کشف بالغ بر 2300 تن پیش ساز شیشه نیز در شهرستان بانه طی سال گذشته خبر داد و گفت: در این رابطه دو کارگاه تبدیل  پیش سازها به شیشه هم در بانه شناسایی و منهدم شدند که در این رابطه 4 سوداگر مرگ هم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان داده شدند.

 

وی به آمار کشفیات نیروی انتظامی بانه در سه ماهه نخست امسال هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز، کشف یک کیلو و 900 گرم مواد مخدر سنتی، یک کیلو مواد مخدر صنعتی و 180 کیلو پیش ساز شیشه حاصل تلاش همکاران ما در نیروی انتظامی شهرستان بوده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بانه، سرقت، بروز رفتارهای خشن، طلاق و عدم تعادل روانی را از معضلات اعتیاد به مواد مخدر در جامعه  برشمرد و خواستار تلاش دسته جمعی برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی شد.