مواد مخدر جنگی بدون مرز که که انسان را تهدید می کند

به نقل از دهگلان شیدا، یحیی نظری فرماندار دهگلان درمسجد جامع دهگلان درجمع نماز گزاران با اشاره به پدیده شوم  و بحران مواد مخدرگفت: مواد مخدر بزرگترین بحرانی استک ه تمام کشورهای جهان را دربرگرفته است.

 

 وی افزود: امروز موضوع مواد مخدر و روان گردان‌ها به عنوان بحران چهارم در کنار سه بحران جهانی، فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای، محسوب شده و کیان بشری را تهدید می‌کند.

 

 فرماندار دهگلان گفت: با وجود این که استان کردستان جزو استانهای پاک کشور است اما باز هم اعتیاد به مواد مخدر در استان به روشهای مختلف استفاده می شود که این بزرگترین مشکل است.

 

 وی افزود: قاچاقچیان از خردید وفروش مواد به عنوان بازار و تجارت استفاده می کنند کهیکی از پرسودترین تجارت دردنیاست و تجارت جهانی این مواد 500 الی 600 میلیارد دلار است.

 

نظری ضمن قدردانی از نیرو انتظامی دهگلان گفت:در سال جاری 13 کیلو مواد مخدر صنعتی توسط  نیرو انتظامی شهرستان کشف و ضبط شده است.

 

 فرماندار دهگلان درادامه به توجه به فصل برداشت گندم دراین شهرستان  گفت: سیلوها ومراکر تعیین شده گندم آماده خرید گندم کشاورزان هستند .

 

 نظری از کشاورزان خواست که گول شایعات واسطه ها و دلالان رانخورند و اقدام به  سبز فروش گندم خود نکنند زیرا در اسرع وقت پول گندم نیز به آنان پرداخت خواهد شد.