افزایش تخصیص آب از سدهای استان کردستان به حوزه های کشاورزی و آب شرب

منصور مرادی نماینده مردم سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت و گو با اورامانات، به دیدار نمایندگان استان کردستان با معاون وزیر نیرو که بعدازظهر دیروز شنبه 12 تیر ماه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به دنبال پیگیری های صورت گرفته از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار است که وزارت نیرو زمینه برای افزایش تخصیص آب از سدهای استان کردستان به حوزه های کشاورزی و آب شرب در این استان اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه نشست خوبی با معاون وزیر نیرو در خصوص بررسی مشکلات این بخش در استان کردستان برگزار و مصوبات خوبی نیز در این نشست به تصویب رسید، تصریح کرد: در این جلسه بعد از توضیحات ارائه شده از سوی سه نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و معاون و مدیران کل ستادی وزارت نیرو مقرر شد که هیاتی از تهران با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده سازمان محیط زیست به کردستان سفر کرده و از نزدیک مسائل این بخش را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

مرادی افزود: متاسفانه در حال حاضر کردستان از سدهای در حال بهره برداری به خوبی بهره مند نیست و در راستای جبران این مشکل در این نشست در خصوص افزایش سهم استان از آب سدهای موجود بحث و بررسی های مختلفی صورت گرفت.

 

وی اضافه کرد: قرار است که با حضور این هیات در استان، استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز حضور پیدا کرده و از نزدیک وضعیت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و زمینه برای تخصیص بیشتر آب به دو بخش کشاورزی و شرب فراهم شود.

 

نماینده مردم سروآباد خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته، میزان آب تخصیصی به استان کردستان افزایش یابد تا مردم خود استان نیز بتوانند از این نعمت برای توسعه بخش کشاورزی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند.

 

مرادی با اشاره به استعدادها و ظرفیت های استان کردستان در بخش کشاورزی، عنوان کرد: در صورتی که منابع آبی مورد نیاز در اختیار مردم استان قرار گیرد می توان به توسعه بخش کشاورزی امیدوار بود.