کشت زعفران برای نخستین بار در استان کردستان با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی

به نقل از سراب خبر، طاهره سالمی بانوی کارآفرینی است که در روستای سراب قحط از توابع شهرستان قروه با کشت زعفران برای نخستین بار در سطح استان کردستان محصولی جدید را تولید نموده است.

وی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نحوه آغاز فعالیت خود اظهار داشت: در ابتدای کار و در حالی که هیچ نوع حمایتی از طرح تولید زعفران در استان کردستان نمی شد؛ با حمایت های بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات مناسب از سوی سازمان بسیج سازندگی موفق شدم طرح تولیدی خود را برای اولین بار در استان کردستان راه اندازی کنم.

این بانوی کار آفرین افزود: این نخستین سالی است که ما کار تولید زعفران را در اتان کردستان آغاز کرده ایم و بنابراین نمی توانیم انتظار محصول چندانی داشته باشیم و در بهترین حالت پیش بینی می شود که در نخستین کشت بتوانیم تا 500 گرم محصول زعفران خالص برداشت کنیم.

کشت زعفران برای نخستین بار در استان کردستان با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی

سالمی با بیان اینکه در این طرح سالیانه میزان تولید بیشتر خواهد شد ادامه داد: قطعا در سال های آینده میزان تولید محصول زعفران بیشتر خواهد شد و بنابراین میتوان گفت که سرمایه گذاری ما در این حرکت یک سرمایه گذاری بلندمدت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 400 میلیون ریال هزینه شده است تصریح کرد: از این میزان حدود 250 میلیون ریال از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی استفاده شده است که اگر حمایت های بسیج سازندگی نبود نمی توانستیم چنین طرحی را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سایر نهادها و ارگانها نیز در امر اقتصاد مقاومتی وارد شوند و با ارائه تسهیلات از مشاغل زودبازده حمایت نمایند افزود: امیدوارم دیگر نهادها نیز همچون بسیج سازندگی به دنبال ایجاد اشتغال مناسب برای خانواده ها باشند و زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم کنند.

گفتنی است در این طرح برای بیش از 5 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.