4 پروژه مربوط به راهیان نور در بانه افتتاح شد

به نقل از  آرباباخبر، امروز  چهار پروژه فرهنگی و  مربوط به تاریخ دفاع مقدس شهرستان بانه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در این شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

افتتاح دو حسینیه در یادمان های بوالحسن و دفاع مقدس:

 

افتتاح دو حسینیه به مساحت های 270 متر مربع در محل یادمان های بوالحسن و شهدای غریب و گمنام سیران بند در راستای ساماندهی به این دو یادمان از  از جمله این پروژه ها بود.

 

سرهنگ یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه در مراسم افتتاحیه حسینیه یادمان بوالحسن ضمن تقدیر از مساعدت های فرماندهی سپاه بیت المقدس استان کردستان برای احداث این حسینیه اظهار داشت :با توجه به اینکه این یادمان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شهرستان بانه در دوران جنگ تحمیلی و امروز بعنوان زیارتگاه عاشقان دلسوخته در قالب کاروان های راهیان نور محسوب می شود لذا همواره ساماندهی و توسعه این مکان معنوی مورد توجه مسئولین بویژه سردار رجبی بوده که احداث این حسینیه در همین راستا از جمله این اقدامات می باشد.

 

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این حسینیه را 300 میلیون تومان عنوان کرد و گفت:ایجاد سرویس های بهداشتی و حمام برای استفاده زائران و خدام مستقر در این مکان هم از دیگر اقداماتی است که در مدت اخیر انجام شده که این موارد نیز  به زودی به اتمام خواهد رسید.

 

سرهنگ صفاری همچنین نصب 150 عدد پرچم در محل یادمان بوالحسن، نصب 12 بیلبورد تبلیغاتی راهیان نور در مسیر بانه- بوالحسن را نیز از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این یادمان برشمرد.

 

فرمانده سپاه بانه در  مراسم افتتاح حسینیه یادمان شهدای گمنام سیران بند نیز که بعد از ظهر امروز با حضور استاندار کردستان، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانده سپاه بیت المقدس و سایر مسئولین برگزار شد، ضمن تقدیر از عوامل توسعه این یادمان اظهار داشت: این حسینیه نیز با مشارکت وزارت کار، بانک رفاه ، سپاه استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در مساحت 270 متر احداث شده است.

 

وی افزود: کار کلنگ زنی حسینیه این یادمان اواخر سال 94 شروع شد که به علت برودت هوا و شرایط نا مساعد جوی کار احداث آن عملا از فروردین ماه امسال آغاز شد که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

 

افتتاح پروژه بازسازی پارک 15 خرداد بانه:

 

افتتاح و بهره برداری از پارک 15 خرداد شهرستان بانه نیز از جمله پروژه های فرهنگی و تاریخی دفاع مقدس این شهرستان بود که امروز با حضور مسئولین افتتاح شد.

بابک رستم پور شهردار بانه در مراسم افتتاح این پروژه ضمن ابراز خرسندی از اتمام  پروژه پارک 15 خرداد، ابن پارک را نگین تاریخ دفاع مقدس شهرستان بانه عنوان کرد و گفت: این پروژه با پی گیری های سپاه بانه در کمتر از یکسال به بهره برداری رسید.

 

وی اعتبار هزینه شده برای اتمام این پروژه را یک میلیارد و دویست میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبار از محل بودجه مصوب شهرداری بانه در سال های 94 و 95 اجرا شده است.

 

 

گفتنی است که افتتاح ورودی مجزا و جدید زائرسرای شهید نصرالهی سپاه بانه و محوطه سازی این مکان، که توسط سپاه بانه و همکاری شهرداری صورت گرفته نیز از جمله پروژه های افتتاح شده فرهنگی این شهرستان طی امروز بود.

 

نصب برج نور، دیوار کشی، ایجاد فضای سبز، ساخت و نصب سردرب جدید،جدول گذاریاز جمله اقداتی است که به تازگی توسط سپاه بانه در محل این زائرسرا به منظور رفاه حال زائران راهیان نور صورت گرفته است.