۳۳۰ روستای کردستان به اینترنت پرسرعت متصل هستند

حسین رضوانی پیش‌از ظهر امروز در کارگاه آموزشی معرفی شبکه ابری مخابرات به صورت ویدئو کنفرانس که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کردستان و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های دولتی در شرکت مخابرات استان برگزار شد، اظهار داشت: در نسل نخست شبکه‌های تلفن، هدف فقط انتقال صوت به مخاطب بود اما با تلاش زمان و نیازهای حوزه کسب و کار همواره نیاز به سرعت بیشتر احساس می‌شد که به دنبال آن افزایش پهنای باند صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت خدمات مخابرات و استفاده از خدمات ارتباطی این شرکت در زندگی روزمره مردم گفت: شرکت مخابرات در این راستا تمام تلاش و توان خود را برای به‌روز کردن و توسعه خدمات تلفن ثابت، دیتا، تلفن همراه و سیستم انتقال استان بکار گرفته است.

مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون در 339 مرکز روستایی اینترنت پرسرعت ارائه می‌شود که تا پایان سال 92 تعداد روستاهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت 9 مرکز روستایی بوده است.

وی گفت: در حال حاضر 2.6 میلیارد نفر کاربر در سطح جهان وجود دارد که میزان ضریب نفوذ اینترنت در دنیا در طول یک دهه گذشته 3 برابر شده است.

رضوانی  تعداد کاربران فعال در کشور ایران را 56 میلیون و 700 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد حدود 1.5 درصد تعداد کاربران جهان است و در طول 10 تا 15 سال گذشته تعداد کاربران کشورمان 227 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آینده اینترنت، آینده اشیاست و یکی از کاربری‌های نوین در تکنولوژی آینده است، اظهار کرد: در این نوع کاربری امکان ارتباط با همه جان‌دار و حیوانات و اشیا فراهم می‌شود.

مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات استان کردستان به تحولات شبکه دیتا در استان کردستان در طول 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: تمام لینک‌های شهرستان‌های تابعه استان از 155 مگابایت به 1000 مگا بایت ارتقا یافته است.

وی به اجرای مانیتورینگ دایم وضعیت شبکه و تامین نیاز مشترکین از طریق کابل مسی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور، استان کردستان موفق به اجرای پروژه مهم اپی‌زور یا IPO با هدف انتقال اطلاعات اینترنتی به تمام نقاط کشور شد.

مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات کردستان به اجرای دو پروژه مهم در شبکه دیتا با عنوان IPNI و IPnoc اشاره کرد و گفت: پهنای باند در اکثر نقاط استان به G 10 ارتقا می‌یابد.