بانه کمترین آمار بیکاری در کردستان را دارد

حمید ساعدپناه در نشست خبری در جمع خبرنگاران شهرستان بانه، اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی زمینه افزایش توانایی فکری و جسمی و روحی افراد را فراهم می‌کنند.

وی به تاسیس سه شرکت تعاونی جدید در سال 1395 در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: مهمترین حیطه فعالیت آنان در زمینه حمل و نقل و مسکن و نظام مهندسی و تولید و بسته بندی خشکبار است.

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بانه، میزان مبادلات تجاری تعاونی‌های بانه را 9 میلیون و 909 هزار دلار صادرات و 50 میلیون و 328 هزار دلار واردات اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در چرخه اقتصاد کشور، آمادگی اداره خود را برای تشکیل تعاونی زنان بی سرپرست و تعاونی معلولان اعلام کرد و افزود: با توجه به موقعیت تجاری بانه خوشبختانه این شهر کمترین آمار بیکاری در استان را دارد.

ساعدپناه ضمن اشاره به فعالیت تعاونی ویژه بانوان، اعلام کرد: حدود 100 نفر خانم در قالب 6 شرکت تعاونی در رشته‌های خیاطی و گلدوزی و بافندگی و... در تعاونی‌ها مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس اداره کار و تعاون و امور اجتماعی به برگزاری جشنواره تعاونی‌ها در سطح استانی و ملی در هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دو تعاونی 1805 صنعتگران و تعاونی شیلان بانو که در زمینه صنایع دستی فعال است، به عنوان تعاونی‌های برتر شناخته شده‌اند.