توزیع بیش از 2 هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران روستایی کردستان

بهزاد در آینده در نشست توجیهی و آموزشی دهیاران شهرستان قروه که ظهر امروز برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست ها را آشنایی بیشتر دهیاران با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نیز شناسایی نقص فنی وسایط نقلیه کشاورزی و روستایی اعلام کرد.

رئیس دایره راه‌های روستایی پلیس راه کردستان افزود: تاکنون 560 دهیار در سطح استان این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و دوره‌های آموزشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

درآینده از اجرای طرح تدوین شناسنامه ترافیکی در روستا به کمک دهیاران خبر داد و افزود: این شناسنامه در بردارنده تمام وسایط نقلیه روستایی، نواقص فنی آن ونیز نقاط حادثه‌خیز است تا آموزش‌های لازم بر مبنای آن به روستاییان ارائه شود.

به گفته وی، استان کردستان 6 هزار کیلومتر راه روستایی دارد که امکان حضور پلیس در تک تک این محورها میسر نیست اما دهیاران با اطلاع‌رسانی به موقع خود از نقاط حادثه‌خیز و تصادفات، همیاران خوبی برای پلیس راه هستند.

رئیس دایره راه‌های روستایی پلیس راه کردستان بیشترین حجم تصادفات در محورهای روستایی را مربوط به موتورسیکلت سواران اعلام کرد و افزود: این وسیله به سبب نداشتن ایمنی لازم، وسیله‌ای آسان و کم‌هزینه برای تردد روستاییان به شمار می‌رود که متاسفانه یک طرف تصادفات محورهای فرعی و روستایی را به خود اختصاص داده است.

درآینده افزود: با شناسایی محورهای حادثه‌خیز و نیز پرتردد از نظر موتورسواران، تاکنون 2 هزار و 250 عدد کلاه ایمنی و نیز 3 هزار و 670 عدد برچسب شبرنگ در بین موتورسواران توزیع شده و این روند از مهرماه دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی تصادفات در محورهای فرعی و روستایی استان کردستان در سه ماه نخست سال جاری، افزود: این آمار در سه ماهه دوم با توجه به آغاز فصل کشاورزی، احتمالاً روند روبه رشدی را داشته باشد.

درآینده دلیل این افزایش را ورود وسایط نقلیه کشاورزی و موتورسواران به حوزه تردد در مسیرهای روستایی و مزارع اعلام کرد.

رئیس دایره راه‌های روستایی پلیس راه کردستان از موتورسواران خواست تا با رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از برچسب‌های شبرنگ و نیز کلاه ایمنی، جان خود و دیگران را در برابر تصادفات و سوانح رانندگی به خطر نیندازند.