۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کردستان فاقد مسکن هستند

قنبر موسی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اقدامات و برنامه های کمیته امداد استان در حوزه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: امسال برای کردستان و ۶ استان سردسیر دیگر کشور مصوب شد که اعتبارات عمرانی حوزه مسکن در شش ماهه نخست سال اختصاص داده شود.

وی با اشاره به نتایج مثبت اجرایی کردن این طرح، عنوان کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های مسکن محرومین استان اختصاص یافته و عملیات اجرایی احداث این واحدها هم شروع شده است.

وی از افتتاح ۹۷ واحد مسکن محرومین در هفته دفاع مقدس امسال در استان کردستان خبرداد و افزود: از این تعداد ۷۴ مورد مربوط به مسکن شهری و ۲۳ واحد هم مسکن روستایی در کردستان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه به واحدهای روستایی ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض شده است، بیان کرد: به هر واحد مسکن شهری هم تا سقف ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵ میلیون تومان هم وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

موسی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش سه هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در استان مستاجر و فاقد مسکن هستند، افزود: بیش از ۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در روستاها و حاشیه شهرهای استان هم درمسکن های نامناسب ساکن هستند که نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارند.

وی اضافه کرد: در پروسه ای سه ساله برنامه ریزی شده که برای ۳ هزار مددجوی مستاجر واحدهای مسکن محرومین احداث شود و در این راستا به هر میزان که زمین در اختیار کمیته امداد داده شود اعتبارات ساخت هم تامین خواهد شد.

وی از انعقاد  تفاهم نامه ای ما بین کمیته امداد استان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به منظور بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی خبرداد و عنوان کرد: در این راستا قرار شده ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی استان بهسازی و مقاوم سازی شود که عملیات اجرایی این طرح سال اینده آغاز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان آغاز احداث مسکن محرومین در استان را سال ۹۰ ذکر کرد و اظهارداشت: از این سال تاکنون ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان کردستان ساخته شده است.

موسی نژاد سهیمه استان در ساخت مسکن محرومین در سال جاری را ۱۸۸ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۱ واحد تنها بحث محوطه سازی آنها باقی مانده که آن هم در حال اجرا است و به محض اتمام ان تحویل داده می شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم حمایت های مسئولان و مدیران استان از مسکن مددجویان کمیته امداد در استان کردستان، یادآور شد: انتظار می رود که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته زمینه برای جبران کمبودهای این بخش فراهم شود و مددجویان بتوانند سرپناهی برای خود داشته باشند.