افتتاح 35 طرح محرومیت زدایی همزمان با سراسر استان در قروه

سعید شعبانی با اعلام این خبر گفت:رفع فقر و زدودن غبار محرومیت از مناطق دور افتاده مورد تاکید همیشگی مقام معظم رهبری است‌ و در این راستا بسیج سازندگی پیش قدم بوده است.

وی با اشاره به فعالیت های محرومیت زدایی بسیج سازندگی افزود: در سال گذشته 42 پروژه سازندگی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 287 میلیون ریال در سطح شهرستان قروه اجرایی شد که در این میان پروزه آبرسانی ، کمک به احداث مسجد و تعمیر مساجد را می توان نام برد.

فرمانده سپاه قروه با بیان اینکه امروز 35 پروژه محرومیت زدایی در شهرستان قروه افتتاح شد، خاطر نشان کرد: احداث سرویس بهداشتی مسجد،کمک به احداث خانه عالم، کمک به احداث راه روستایی، تعمیر مدرسه،لایروبی قنات، کمک به احداث خانه محروم و کمک به تکمیل غسالخانه از دیگر پروزه های اجرایی در شهرستان قروه بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها در شهرستان قروه و در روستاهای دوردست شهرستان همچون میهم سفلی،ظله جوب حسین آباد، امین آباد ، زیویه، قره بلاغ خان و.... اجرایی شدند.

شعبانی با اشاره به ورود بسیج سازندگی در خدمت رسانی به بیماران صعب العلاج خاطر نشان کرد: سپاه در شرایط سخت و بحرانی در کنار مردم بوده است و این سپاه مردمی زیر نظر امام راحل شکل گرفت و در کنار تمام مسئولیت‌هایی که به آن واگذار شده به ارائه خدمات به مردم می‌پردازد.

 

فرمانده سپاه قروه بیان داشت: خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت از چهره مناطق دور افتاده کشور و برقراری عدالت اجتماعی از جمله برکات انقلاب اسلامی است که باید قدردان نظام اسلامی باشیم.

 

شعبانی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز مردم در روستاها نیز می توانند از خدمات درمانی بهره مند باشند.

وی با اشاره به اعتبارات بسیج سازندگی در سال جاری نیز گفت: 10 میلیارد و 800میلیون ریال اعتبار امسال در زمینه حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی شهرستان قروه اختصاص یافته است که از این میزان تاکنون 4 میلیارد ریال اعتبار برای 15 طرح جذب شده است

وی افزود: ما به دنبال کارآفرینی و تولید در عرصه صنعت و کشاورزی هستیم و در این راستا جلسات بسیاری برگزار شده است تا این میزان تسهیلات به صورت هدفمند به افراد متقاضی ارائه شود.

شعبانی ادامه داد: 5 میلیارد ریال از این اعتبار به شهر سریش آباد جهت فرآوری محصولات سنگی اختصاص یافته است و سایر اعتبارات نیز در دیگر نقاط شهرستان و مختص به طرح های اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش قارچ پرورش ماکیان،پرورش مرغ خانگی،پرورش زنبور عسل،پرورش ماهی و دیگر طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی می باشد.