مردم شهرستان مریوان در اعتراض به وضعیت جاده‌های‌ این شهرستان تجمع کردند

پیش‌از ظهر امروز مردم شهرستان مریوان با تجمع اعتراضی و حضور در مقابل فرمانداری شهرستان مریوان نارضایتی خود را از وضعیت اسف بار جاده‌های مواصلاتی و عبور تانکرهای نفتی اعلام کردند.

مردم شهرستان مریوان با حضور و تجمع در چندین مسیر مختلف در داخل شهر مریوان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت جاده‌های مواصلاتی خواستار تسریع در ساخت جاده مریوان-سنندج و همچنین ممانعت از ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز رسمی باشماق شدند.

در این تجمع مردم با سر دادن شعار "نه به تانکرهای حامل سوخت" خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان و استان و خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به رخدادهای منجر به فوت چند تن از مردم این شهرستان در اثر آتش‌سوزی و واژگونی چند روز پیش تانکر حامل سوخت در 2 کیلومتری روستای نگل شدند.

یکی از حاضرین این تجمع که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان با اعتراض و انتقاد شدید از مسئولان دولتی در کردستان اظهار داشت : مردم شهرستان مریوان انتظار دارند مسئولان دولتی کردستان و شهرستان مریوان در مقابل کم کاری‌های خود که هم اکنون منجر به ایجاد حوادث ناگوار و فوت چندین نفر از همشهری‌های عزیزمان شده است پاسخگو و نسبت به تغییر این وضعیت کوشا باشند.

وی گفت : تعلل یک دهه اخیر در احداث جاده مریوان سنندج غیر قابل قبول است و انتظار می‌رود که مسئولان نسبت به این امر مهم بیش‌ازپیش فعال باشند چون این کمک کاری دولت برای مردم مریوان قابل توجیه نیست.

یکی دیگر از شهروندان مریوانی با اشاره به وضعیت نابسامان جاده‌های مواصلاتی مریوان تصریح کرد: مشکل جاده‌های مریوان فقط مربوط به یک یا چند شخص نیست بلکه این معضلی است که تمام خانواده‌های این شهرستان را با خطری جدی مواجه کرده است.

سوران احمدی افزود : سال‌های متوالی است که مردم این شهرستان از داغ از دست دادن عزیزانشان رنج می‌برند و مرهم این درد تنها تسهیل ساخت جاده مریوان – سنندج است که این امر نیز نیازمند توجه ویژه مسئولان اجرایی استان کردستان است.

وی با اشاره به حادثه چند روز پیش که در اثر آتش سوزی تانکری حامل سوخت منجر به فوت چهار تن شد، اظهار کرد: تا زمانی که مسئولان به این جاده‌های مریوان نگاهی ویژه نداشته باشند و در زمینه ساخت و به بهره‌برداری رسیدن آن تلاش و مصمم نباشند وضعیت هیچ تغییری نمی‌کند.

فرماندار شهرستان مریوان در جمع این اعتراض کنندگان خواست که سخنرانی کند اما مردم مریوان اجازه ندادند و بلافاصله مسیر اعتراض‌ را عوض کردند و به میدان سرباز شهرستان مریوان رفتند.

مردم شهرستان مریوان امروز در مسیرهای مقابل فرمانداری، میدان سرباز، شبرنگ، چهاراه اصلی، چهارراه بایوه، میدان استادیوم و میدان بیسارانی اعتراض و تجمع کردند.