۹هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کردستان وجود دارد

بهرام نصراللهی زاده امروز سه شنبه در همایش گرامیداشت پنج دهه حضور در عرصه سازندگی، تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پیشکسوت که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کردستان متولی توسعه در استان است، گفت: امروزه با مشکلات مزمن و روی هم تلبنار شده ای مواجه هستیم که برای رفع آنها باید نقش ها و ساختارهای موجود تغییر پیدا کند.

وی عنوان کرد: ایجاد تحول و توسعه در کشور مستلزم این است که دولت کارفرما نباشد و بخش خصوصی متولی انجام کارها شده و دولت هم تنها  بازوی اجرای و تسهیل گر و کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور هم اکنون دولتی است، اظهارداشت: هرچند اصلاح این ساختار کار سخت و زمان بری است ولی باید برای رسیدن به توسعه به این سمت حرکت کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان ادامه داد: سیاست هایی که مقام معظم رهبری در تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ کردند بر کاهش نقش ساختار دولتی در کشور تاکید کرده است.

نصراللهی زاده اضافه کرد:۷۰ درصد ساختار کشور دولتی است و قرار بود در چشم انداز بیست ساله هر سال ۲ درصد از بار دولتی کاهش پیدا کند تا جایی که ۳۰ درصد ازساختار کشور در اختیار دولت و مابقی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: تیم کاری دولت تدبیر و امید به جد معتقد به فرایند واگذاری کارها و برنامه ها به بخش خصوصی است و در همین راستا هم به این بخش توجه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در سیستم دولتی، سازمان برنامه و بودجه همواره خود را وکیل مدافع پیمانکاران می داند، افزود: در دولت گذشته رشد اقتصادی کشور به منفی ۶.۸ درصد رسید و همین مسئله مشکلات فراوانی برای پیمانکاران ایجاد کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۹ هزار میلیارد تومان پروژه زخمی و ناتمام در استان وجود دارد و از زمان احیای سازمان برنامه و بودجه تاکنون هیچ پروژه جدیدی به غیر از موارد استثناء آغاز نشده است.

نصراللهی زاده افزود: از سال گذشته بنای جدید دولت برساماندهی پروژه های دولتی و توجه جدی به مطالبات پیمانکاران قرار داده شد.

وی عنوان کرد: معتقدم نیاز به حرکت جهادی و دلسوزانه مبتنی بر رسالت اخلاقی در استان داریم تا بتوانیم زمینه و بستر رفع مشکلات و معضلات را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۲۹ درصد از اعتبارات عمرانی را به حوزه آب و ۲۵ درصد را هم به حوزه راه اختصاص دادیم امسال هم بیشتر اعتبارات را به کارهای زیربنایی اختصاص می دهیم.