محرومیت زدایی، عمران و آبادانی در روستاها با بسیج سازندگی

بسیج سازندگی با ورود به عرصه‌های مختلف آبادانی و توسعه کشور گام‌های مطلوبی در حوزه محرومیت‌زدایی از چهره شهرهای کشور برداشته و با برگزاری طرح هجرت گام‌های بلندی در راستای توجه به مناطق محروم کشور داشته است، این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج توانسته نقش بی‌‌بدیلی در محرومیت‌زدایی و کسب اعتماد مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف استان به دست آورد.

 

اعلام رضایت مقام معظم رهبری در عملکرد موفق سازمان بسیج سازندگی موجب شده تا مردم اعتماد کافی به این مجموعه داشته و کارنامه موفق جوانان حاضر در طرح‌های این سازمان مورد تایید مقام معظم رهبری باشد. فعالیت‌های بسیج سازندگی به جایی رسیده کهرهبر معظم انقلاباین حرکت را زیبا و پرشکوه دانسته و اقدامات این سازمان را مورد تایید قرار داده‌اند.

 

در حال حاضر گروه جهادی در دانشگاه‌ها، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم حضور یافته و جهادگران در قالب طرح‎های هجرت 3 و حرکت‌های جهادی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق محروم حضور می‌یابند.

 

بسیج سازندگی علاوه بر فعالیت‎های متنوع عمرانی، منابع طبیعی و آبخیزداری در ساخت مساجد و مدارس نیز به کمک آبادانی کشور می‎رود و هر ساله برنامه‎های مختلفی را اجرایی می‎کند.

 

این سازمان علاوه بر برگزاری اردوهای جهادی 15 روزه در مناطق محروم،اردوهای سازندگی و خدمت‌رسانی را نیز برگزار می‌کند، تخصصی شدن و قشر محور شدن حرکت‌های جهادی و هجرت از مهم‎ترین ویژگی‎های جهادگران محسوب می‎شود.

 

کمک به دولت در خدمت‎رسانی، محرومیت‎زدایی و سازندگی با اولویت روستاهای محروم از اهداف تشکیل بسیج سازندگی است.

 

تنوع اهداف و فعالیت‎های بسیج سازندگی یکی از ویژگی‎های این سازمان است که توانسته در عرصه‎های عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیباسازی مدارس، اشتغالزایی و خدمات درمانی و بهداشتی فعالیت کند.

 

* تاکید مقام معظم رهبری برای محرومیت‌زدایی در کشور

 

کاهش فقر از چهره روستاها و شهرها موجب شده تا این نهاد تاثیرگذار همچنان خوش بدرخشد و فعالیت‌های آن مورد اطمینان مردم باشد. بسیج سازندگی پیشتاز اجرای برنامه‌های مختلف است و توانسته نقش تاثیرگذاری در محرومیت‌زدایی در روستاها و شهرهای این شهرستان داشته باشد.

 

* اجرای بیش از 150 طرح محرومیت‌زدایی در سروآباد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سروآباد در همین زمینه اظهار کرد: از سال 88 تا کنون بیش از 150 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان سروآباد به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در نقاط محروم و فاقد امکانات شهرستان سروآباد اجرا گردیده است، افزود: مردم محروم این روستاها در اجرای این پروژه ها یار و یاور همیشگی بسیج سازندگی بوده اند و بدون همکاری مردم همیشه در صحنه و انقلابی سروآباد انجام این اقدام بسی دشوار و زمان بر می بود.

 

باجلانی ساماندهی مقبره ی شهدا، ساخت مدرسه، غسالخانه، کمک به ساخت مسجد، ساخت خانه  عالم، ساخت پل های روستایی،توزیع بسته های آموزشی، آبرسانی به روستاها، کتابخانه، زمین ورزشی، کمک به بیماران صعب العلاج، احداث ساختمان دهیاری،بهسازی خانه محروم، خرید آمبولانس و ... را نمونه هایی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اعلام کرد و افزود:این پروژه های محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال انجام شده اند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سروآباد به اهداف برگزاری برنامه‌های بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با هدف محرومیت‌زدایی صورت گرفته است.

 

* اجرای بیش از 150 طرح محرومیت‌زدایی در سروآباد * اجرای بیش از 150 طرح محرومیت‌زدایی در سروآباد

* اجرای بیش از 150 طرح محرومیت‌زدایی در سروآباد * اجرای بیش از 150 طرح محرومیت‌زدایی در سروآباد