وجود بیش از 5 هزار کلنی زنبور عسل در دهگلان

به نقل از دهگلان شیدا، جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه تخصصی عسل با حضور فرماندار، تعاونی زنبورداران ، مسئولین ادارات ذیربط و جمعی از زنبور داران دهگلان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

 

 

 در این جلسه ساروقی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اظهار داشت:  به علت بالا بودن تولید عسل درشهرستان ،جهاد کشاورزی برای اولین بار جشنواره ای برای تشویق تولید کنندگان و ترغیب کسانی که  می خواهند از این طریق ایجاد اشتغال کنند برگزار می کند.

 

 

 وی افزود:این نمایشگاه می تواند در بحث عرضه و تقاضا  وبازار یابی موثر باشد و یکی از آیتمهای  تاثیر گذار دربحث ایجاد اشتغالزایی نیز باشد.

 

 

ساروقی هدف از برپایی نمایشگاه  را تقارن با روز جهانی غذا دانست وگفت این جشنواره با دوهدف تشخیص عسل خوب  توسط خریداران وفروش این محصول توسط تولید کنندگان می باشد زیرا بازار فروش عسل درشهرستان ضعیف است وتولید کنندگان درزمینه فروش مشکل دارند.

 

 

ساروقی افزود: تعداد 5 هزارو 634 کلنی زنبور درشهرستان وجود دارد ومصرف شهرستان دراین محصول 33 هزار و400 تن است وتاکنون 26 تن  عسل درشهرتان تولید شده و روانه بازار است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در ادامه گفت:تعداد 190 نفر در زمینه پرورش زنبور عسل اشتغال دارند   که 16 از آنان زنبور داران حرفه ای  وتخصصی  وبقیه غیر تخصصی هستند.

 

 

ساروقی افزود:  در سال 94 تعاونی زنبورداران زیاد فعال نبود  اما انتظار داریم که امسال ببیشتر فعال باشد.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان  گفت:14 نفر از زنبور داران حرفه ای، موفق به دریافت دفترچه شده اند که دارای 40 کلنی به بالامی باشند.