400 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت

محمدحسین فروزان‌مهر شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج از اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار از دو ردیف بودجه هزینه‌ای و اعتبارات تملک و دارایی‌‌های تامین خواهد شد.

فروزان‌مهر به تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور به عنوان یکی از تکالیف تعیین شده به دستور نوبخت اشاره کرد و گفت‌: با تشکیل سازمان امور اجتماعی، علاوه بر رصد و نظارت آسیب‌های اجتماعی، پیگیری اجرای مصوبات و وظایف و راهکارهای دستگاه‌های مختلف به شکل دقیق و سریع‌تری انجام می‌شود.

به گفته رئیس امور عمومی و قضایی سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات نیز با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق تخصیص و هزینه می‌شود که قطعا خروجی آن تاثیرگذاری بهتر برنامه‌ها خواهد بود.

وی از برنامه‌ریزی مشخص برای رسیدگی و توانمندسازی مناطق حاشیه شهر خبر داد و افزود: این برنامه بر اساس زمان‌بندی مشخص و در سه سطح بلند، میان و کوتاه مدت تعریف و اجرا می‌شود.

فروزان‌مهر با تاکید بر لزوم توجه جدی و عمیق بر اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متولی خاطرنشان کرد: تذکرات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره انجام کارهای فوق‌العاده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نشان دهنده دغدغه ایشان است که برنامه‌ریزی مناسب و تعیین شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس امور عمومی و قضایی سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه‌ها و تلاش در راستای توسعه و توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و همچین بافت فرسوده بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته و امیدواریم شاهد خروجی مثبت این برنامه‌ها باشیم.