صددرصد دانشجویان دختر دانشگاه کردستان خوابگاه دارند

عثمان عزیزی ظهر امروز در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید سال تحصیلی 95 دانشگاه کردستان که در تالار مولوی این دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه دانشجویی حوزه خدمت به دانشجویان است و این حوزه دارای سه مدیریت است.

وی به خدمات دانشجویی در حوزه مدیریت دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صددرصد از دانشجویان دختر که از شهرهای دیگر استان کردستان و کشور در دانشگاه کردستان قبول و پذیرش شدند دارای خوابگاه هستند و به دانشجویان پسر هم تا حد امکان به دلیل محدودیت فضای فیزیکی خوابگاه داده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به خدمات ارائه شده در صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه کردستان در قالب تسهیلات وام دانشجویی و وام ازدواج تصریح کرد: مدیریت مرکز مشاوره و بهداشت یکی دیگر از حوزه‌های خدمات دانشجویی این معاونت است و در همین راستا مرکز مشاوره در خوابگاه‌ها مستقر شده و دانشجویان می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای مشاورین بهره ببرند.

وی گفت: همچنین خدمات دندانپزشکی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برای دانشجویان این دانشگاه با قیمت‌های مصوب هیئت امنایی و کاهش هزینه‌های درمان و بهداشت اجرا می‌شود.

عزیزی افزود: مدیریت تربیت بدنی از دیگر خدمات این معاونت است و دانشجویان باید از امکانات موجود زمین چمن، استخر و فعالیت‌های ورزشی در ساعت های مختلف بهره ببرند .

تشکیل شورای صنفی دانشجویی در دانشگاه کردستان

وی از تشکیل شورای صنفی دانشجویی در دانشگاه کردستان خبر داد و اظهار کرد: هر ساله در قالب این شورا انتخابات دانشجویی برگزار می‌شود و چندین نفر از میان دانشجویان انتخاب و در این شورا برای بیان مسایل و مشکلات صنفی دانشجویان می‌پردازند.

نهادینه شدن مفاهیم شهدا و ایثارگر در دانشگاه‌ها

مدیرکل امور دانشجویان ایثارگر و شاهد دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: از نظر کمیت ممکن است تعداد کمی دانشجوی شاهد و ایثارگر در میان شما باشد اما همه شما به نوعی به آرمان‌های شهدا و ایثارگران ارادت خاصی دارید.

محمدرضا عبدالملکی افزود: گرایش روحی و عملی همه دانشجویان شاهد و ایثارگر به آرمان‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد و ارادت دانشگاه به مفاهیم شهادت و ایثارگری باید در بین دانشجویان نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه فرصت‌های عمر به نحو احسن بهره بگیریم، خطاب به دانشجویان گفت:  فرصت‌ها را باید با نگاه نرم‌افزاری نه سخت‌افزاری قدر بدانید.