توجهی به نخبگان ورزشی کردستان نشده است

منصور مرادی عصر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: در جمعی هستیم که دغدغه آنها اشتغال و ورزش، جوانان است و آنچه که در ورزش حائز اهمیت است سلامتی و سلامت روان برای هر فرد ورزشکار است.

وی گفت: اگر در اداره ورزش و جوانان کردستان به ورزش آن توجه شده، اما به امور جوانان آن توجه نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: یکی از موارد مهم در بودجه و اعتبارات مدیریت است که مدیریت خودش شامل مدیریت محتاط، ریسک‌پذیر است و در مدیریت محتاط مدیر همیشه دوست دارد داشته زیادی نسبت به میزان بدهی داشته باشد.

وی گفت: در مدیریت ریسک‌پذیر مدیران همیشه دوست دارند که بدهی زیادی داشته باشند چرا که می‌خواهند زیاد کار کنند و بدهکاری داشته باشند.

مدیر موفق مدیر ریسک پذیر و دارای بدهی است

مرادی افزود: مدیری موفق است که ریسک پذیر است و ایجاد بدهی کند اما در مقابل آن دارایی فیزیکی و نیروی انسانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل و پیشرفت هر سازمانی نیرو و عوامل سازمانی است، اظهار کرد: اگر نیروی انسانی دچار مشکل شود آن سازمان یا دستگاه موفق نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: افتخار ورزش و جوانان نخبگان و کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران است و آیا می‌توانیم این مدالها را حفظ کنیم که متاسفانه یکی از مشکلات ورزش و جوانان استان کردستان این است که اعتبار ندارد.

وی گفت: تعداد نخبگان ورزشی در استان کردستان زیاد است اما با توجه به اینکه شاهد رشد ورزشی هستیم از ادوار گذشته به نخبگان ورزشی استان توجه خاصی نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس خاطرنشان کرد: تورم رکودی مهار نشده و در حالت تورم رکودی هستیم و درآمد هم نداریم و کمبود اعتبارات نه تنها در استان کردستان بلکه در سطح ملی نیز با آن مواجه هستیم و با گذشت آبان‌ماه هنوز بودجه امسال تاکنون جذب نشده است.

زیرساخت توسعه در حوزه ورزش کردستان نداریم

وی گفت: زیربنایی بودن نه تنها در حوزه ورزش بلکه در زمینه جاده‌ها هم وجود دارد و به دلیل نبود زیرساخت جاده در محور سنندج ـ مریوان کمتر مسابقات ورزشی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

مرادی افزود: با توسعه ورزش جامعه رشد و ترقی پیدا می‌کند که متاسفانه امکانات رفاهی برای ورزشکاران نداریم و ورزشکاران در هنگام اعزام به مسابقات از کمترین امکانات و حتی از جیب خودشان هزینه مسابقات را تقبل می‌کنند.

وی اظهار کرد: انتظارات از ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس بیشتر است و ما نیز توجه زیادی به ورزشکاران و نخبگان و مدال آوران استان کردستان داریم.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس با اشاره به نبود خوابگاه ورزشی تصریح کرد: خوابگاه ورزشی محلی برای آسایش ورزشکاران است و اگر مکانی برای استراحت ورزشکاران فراهم نشود که چند ساعت در آن آسایش داشته باشند به عنوان نماینده مردم در مجلس مواردی که نیاز است به عنوان طرح در مجلس مطرح خواهیم کرد تا ردیف اعتباری برای آن بگیریم.

وی به معارضین املاک ورزشی اشاره کرد و گفت: معارضین املاک که فاقد سند املاک هستند اولین مشکلی حقوقی است که باید این مشکل بررطف شود تا در آینده دچار مشکلات حادتری نشویم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی در استان کردستان تصریح کرد: همه ما مسئولیم که این موقعیت را برای جوانان فراهم کنیم تا جوانان بیشتر به ورزش کردن بپردازند.

کردستان فاقد اسپانسر مالی برای ورزشکاران است

وی گفت: از آنجا که کردستان استانی محروم است و خانواده‌ای که بتواند جوانی را از نظر ورزش تربیت کند درآمد آنچنانی ندارد و در استان کردستان هیچ اسپانسر مالی برای ورزشکاران وجود ندارد به دلیل اینکه کردستان استانی صنعتی نیست و در این استان با کدام کارخانه و صنایع تبدیلی می‌خواهیم اسپانسر داشته باشیم در حالی که صنایع پایدار در استان وجود ندارد.

مرادی افزود: در شهرستان‌های سروآباد و مریوان روزانه 3 هزار و 200 کولبر فعالیت کولبری می‌کنند که همین امر بر ورزشکاران ما تاثیر می‌گذارد چرا که ورزشکاران ما تحت تاثیر درآمد اقتصادی هستند اما در سایر استان‌های کشور وضعیت این طور نیست.

وی اظهار کرد: با درآمد 76.2 میلیارد دلار فروش نفت در برنامه پنجم توسعه که بیشترین میزان فروش نفت داشتیم اگر در آن زمان نتوانسیم در ورزش تغییرات ایجاد کنیم اکنون با این وضعیت اقتصادی و فروش قیمت کم نفت چگونه می‌توان اماکن ورزشی ایجاد کرد در حالی که تاکنون بودجه امسال را هنوز جذب نکرده‌ایم.