عابرین پیاده 50 درصد قربانیان تصادفات درون شهری

سرهنگ رمضان نادری اظهار داشت: تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری استان در 8 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای سنندج، سقز، کامیاران و قروه کاهش تصادفات منجر به فوت داشته‌اند، افزود: در شهرهای مریوان 400 درصد، بانه 50 درصد و دیوانده 100درصد افزایش تصادفات منجر به فوت داشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خاطر نشان کرد: بیشترین دلیل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تجاوز از سرعت مطمئنه است که 25 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتور سواران در 8 ماهه امسال بوده است.

نادری با بیان اینکه یکی از دغدغه های مسئولین نیروی انتظامی کاهش تلفات تصادفات است، گفت:  باید آمار کشته شدگان تصادفات کاهش یابد.

وی ادامه داد: تک سرنشینی خودروها موجب اذیت خود و شهروندان می‌شود که باید در راستای فرهنگ‌سازی در مورد استفاده از وسایل نقلیه عمومی اقداماتی صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان به اولویت بندی در بحث زیر گذر و روگذر در بلند مدت و کوتاه مدت اشاره کرد و اظهار داشت: سنندج تنها مرکز استانی است که پایش تصویری و مانیتورینگ ندارد که ایجاد مرکز مانیتورینگ می‌تواند در کاهش ترافیک اثرگذار باشد.

نادری با بیان اینکه ما مردم استان کردستان  مردم با فرهنگی هستند گفت: انتظار می رود که در  هنگام رانندگی نیز توجه بیشتری به رعایت قوانین ومقررات داشته باشند.

وی افزود: معضلات و مشکلات ترافیکی در سنندج شامل: کمبود پارکینگ در سطح شهر، پارک خودرو مالکین در درب مغازه داران است.

نادری تصریح کرد: نصب دوربین‌ها در سطح شهر موجب انضباط بخشی و کاهش تخلفات ترافیکی می‌شود که یکی از اولویت های راهور در استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان ادامه داد: طی 2 سال گذشته، استفاده از دوربین های کنترل سرعت در بلوار پاسداران و شهرک ساحلی 200 درصد باعث کاهش تصادفات شده است.

نادری افزود:خودروهایی که تا پایان 94 دیر کرد جرائم دارند 14 روز فرصت دارند بدهی خود را پرداخت کنند چون از ابتدای دی ماه دیر کرد این جرائم لحاظ می شود.

وی به طرح زمستانه اشاره کرد و گفت: این طرح از 17 آذر تا 20 اسفندماه با همکاری راه و شهرسازی، شهرداری و امدادرسان ادامه دارد.