همایش «بلوغ» در بیجار برگزار می‌شود

بیژن زندیه امشب در جلسه کارگروه اجتماعی ـ فرهنگی که با حضور مسئولان شهرستان در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت دوران بلوغ و ضرورت آگاهی والدین از فرزندان خود اظهار داشت: عدم آگاهی والدین نسبت به دوران بلوغ موجب ایجاد مشکلات زیادی در این دوران خواهد شد و باید نحوه ارتباط والدین با فرزندان از روی آگاهی باشد.

وی با اشاره به زندگی جوانان گفت: در صورت ارتباط مطلوب و آموزش لازم به جوانان و نوجوانان آنها می‌توانند مراحل مختلف زندگی را به سلامت بگذرانند.

 

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از نحوه ارتباط بین والدین و فرزندان است، تصریح کرد: با توجه به وجود فضاهای مجازی اطلاعات فرزندان بیشتر شده و هر نوع مسائلی را می‌توانند ببینند و این امر در نحوه برخورد می‌تواند تأثیرگذار باشد بنابراین لازم است که با دقت با فرزندان رفتار شود.

وی از برگزاری همایشی با عنوان "بلوغ" در پنجم بهمن ماه در بیجار خبر داد و گفت: مهم‌ترین دوران زندگی "دوران بلوغ" است و در صورت توجه به این مهم آینده‌ای روشن برای نوجوانان در پیش است.

زندیه با اشاره به اهداف همایش بلوغ افزود: این همایش با هدف افزایش اطلاعات والدین و مطالعه و شناخت دوران بلوغ فرزندان و کسب آگاهی بیشتر مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر نوجوانان در دوران بلوغ دچار آسیب می‌شوند اظهار کرد: اگر والدین در این دوران بتوانند فرزندان خود را کنترل و هدایت کنند دچار انحراف و آسیب نخواهند شد و مسیر زندگیشان را به نحو مطلوب پیش می‌‌برند.

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه نحوه برخورد و نگرش یک فرد در زمان بلوغ شکل می‌گیرد گفت: شناخت صحیح از شخصیت نوجوانان در دوران بلوغ، اعتماد سازی، آموزش، پرهیز از مشاجره والدین در این دوران ازراهکارهایی برای ارتباط صحیح با نوجوانان دوران بلوغ است.