نجات اعدامی مریوانی به برکت حفظ قرآن

گلچین خوش سپهر مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان مریوان گفت: یکی از شهروندان مریوانی که چند سال پیش بدلیل حمل مواد مخدر دستگیر و محکوم به اعدام شده بود به دلیل تلاش او در زندان برای حفظ کل قرآن و حسن اخلاق در زندان و همچنین تبدیل به کارآفرین موفق با پیگیری های مقام های قضایی و زندان حکم اعدام وی به تعویق و به حبس ابد تبدیل شد.

 

خوش سپهر افزود: زندگی همشهری مریوانی که به جرم حمل مواد مخدر در زندان اصلاح شد و الان کارآفرین موفق شده است و کل قرآن را ختم کرده است با ترک مواد مخدر تبدیل به مربی قرآن در داخل زندان نیز شد.

 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مریوان بیان کرد: بعد از سپری شدن چهار سال زندان در ماه مولود این شهروند مریوانی از طرف زندان نامه ای برای وی تنظیم شد مبنی بر بخشش حکم اعدام که مورد موافقت قرار گرفت و محکومیت اعدام وی لغو شد.

 

وی افزود: در پی اصلاح شهروند مریوانی در زندان مستندی از این اقدام تحت عنوان" مستند گزارشی آ واته کان به دی هاتن" جهت ارسال به جشنواره-فستیوال- هنری طلوع که در شیراز بر مبنای طرح اصلاحی تربیتی هر سال انجام می شود در تاریخ ۱۲تا ۱۴ بهمن ارائه و پذیرفته شده است.

 

خوش سپهر خاطر نشان کرد: این فرد که حکمش اعدام بود و در ماه مولود شامل عفو مقام معظم رهبری شد باشادی خانواده و امید به زندگی دوباره این خانواده در آستانه فروپاشی همراه شد.

 

وی تصریح کرد: این اولین گزارش مستندی است که در استان کردستان به این فستیوال کشوری راه پیدا کرده است.