نوزاد ۴۵ روزه مبتلا به بیماری عفونت ریوی و اسهال به بیمارستان پاوه منتقل شد

ایوب غلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد ، گفت: این نوزاد دختر با علایم سرفه و دیسترس تنفسی و اسهال که از سه روز پیش به آن دچار شده بود، بامداد روز یکشنبه والدین او به دلیل بی حالی و دیسترس تنفسی شدید به مرکز جامع سلامت روستای سلین از توابع بخش اورامان مراجعه می کنند.

 

وی ادامه داد: پزشک این مرکز روستایی پس از معاینه نوزاد دختر با تشخیص پنومونی بیمار را با اکسیژن نازال و اقدامات درمانی در این مرکز تحت درمان قرار داده و همچنین تجهیزات احیا و انتوباسیون را جهت احیا فوری در صورت لزوم برای بیمار آماده می نمایید.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد اضافه کرد: با انجام اقدامات اولیه در مرکز روستایی سلین نوزاد بیمار به دلیل هاپیوترم و دیسترس تنفسی شدید همچنان بی حال  و کاهش سطح هوشیاری و اسهال  ضمن تماس پزشک با مدیر شبکه و مرکز  فوریت های پزشکی شهر اورامان تخت و اطلاع بیماری این نوزاد اعلام نمود که بیمار باید هرچه سریعتر به بیمارستان منتقل شود.

 

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با همکاران شبکه بهداشت درمان شهرستان پاوه استان کرمانشاه برای انتقال این بیمار افزود: به دلیل مسدود شدن گردنه ژالانه که مسیر ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن است، به ناچار مجبور شدیم این نوزاد بیمار را با آمبولانس و تیم فوریت های پزشکی اورامان و همراهی پزشک مرکز سلین در ساعت 16 امروز به شهرستان پاوه کرمانشاه انتقال دهیم. وی ازحمات پرسنل مرکز سلین و تیم مرکز فوریت و همکاران شبکه بهداشت درمان پاوه قدر دانی نمود.

 

گفتنی است شبکه بهداشت و درمان سروآباد دو روز پیش نیز جان این زن باردار ژیواری که در برف و کولاک گیر کرده بودند توسط گروهی متشکل از ماموران راهداری و آمبولانس فوریت های پزشکی 115 نجات داده شد.