علی اصغر برق پور اظهارداشت: از ابتدای سال سالجاری تاکنون به 190 زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپل زهاب از سوی این نهاد و خیرین ، جهیزیه اهدا شده است.

وی اذعان کرد: در راستای این طرح نیز ، امروز به 43 زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) جهیزیه اهداء شد و 60 زوج دیگر نیز در مرجله بعدی از این تسهیلات برخوردار خواهند گردید.

برق پور در ادامه افزود: همچنین کلاسهای آموزشی بهداشت روانی و مسائل دینی، بهداشت فردی و خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی و مهارتهای زندگی برای نوعروسان قبل از آغاز زندگی مشترک نیز برگزار گردیده است.

امام جمعه شهرستان سرپل زهاب در حاشیه این مراسم با اشاره به سفارش مؤکد اسلام به امر ازدواج اظهار داشت: در اسلام درباره ازدواج سفارشات بسیاری شده به ‌طوری ‌که از آن به‌ عنوان کامل کننده دین یاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری اذعان کرد: ازدواج باعث تشکیل نهاد مقدس خانواده و در نتیجه جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه می‌شود از این رو تأکید زیادی در اسلام به این امر مقدس شده است.

وی لزوم توجه خانواده‌ها به مبحث ازدواج آسان را ضروری خواند و گفت: قناعت درامور دنیوی یک ارزش است و باید این مهم را در جامعه بسط دهیم چرا که عدم وجود قناعت در زندگی سبب از بین رفتن آرامش خواهد بود.

صفدری تصریح کرد: خانواده‌ها در این زمینه نقش مؤثر و به‌سزایی دارند ضمن اینکه جوانان نیز می بایست در جهت تشکیل زندگی ساده تلاش کرده و ازدواج را سخت نگیرند.

شهرستان سرپل زهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزارنفر می باشد