آبشار پیران و اثر تاریخی طاق گرا در صدر آمار بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نوروزی شهرستان سرپلذهاب

جهانبخش حیدری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به تمرکز آثار تاریخی متعدد در شهرستان سرپل زهاب ، این شهرستان یکی از شهرهای تاریخی استان کرمانشاه لقب گرفته و این مهم سبب بازدید و حضور خیل عظیمی از گردشگران نوروزی از این شهرستان و آثار تاریخی ، مذهبی و طبیعت بکر آن شده است.

 

وی اذعان کرد: از آغاز دور اول سفرهای نوروزی، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان سرپل زهاب با هدف استقبال شایسته از میهمانان و مسافران نوروزی کار خود را آغاز کرده است که در این مدت با اسکان تعداد41 هزار نفر در محل های اسکان میهمانان، شاهد استقبال بسیار خوب مسافران هستیم.

 

حیدری با اشاره به اینکه شهرستان سرپل زهاب یکی از منطق عملیاتی در 8 سال دفاع مقدس بوده است ، افزود : حضور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیانی و یادمانهای شهدای بازی دراز ، پادگان ابوذر ، یادمان شهید شیرودی و همچنین بقعه نتبرکه احمد ابن اسحاق قمی (ره ) یکی دیگراز فاکتورهای جذب مسافران ، گردشگران و کاروانهای راهیان نور به شمار می رود.

 

وی اظهارداشت: با توجه به بارندگیهای صورت گرفته در ایام  نوروز ، بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی حضور چشمگیری در این شهرستان داشته و از تمامی نقاط گردشگری ، تاریخی و مذهبی دیدن داشتند.

 

شهرستان سرپل ذهاب درغرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر ، دارای 224 اثر تاریخی می باشد که از این تعداد 142 اثر آن به ثبت ملی رسیده است و همه ساله طبیعت بکر این منطقه میزبان میهمانان نوروزی و گردشگران بسیاری می باشد.