برف روبی مسیر ارتباطی پاوه- مریوان در گردنه تته

مسیر ارتباطی پاوه -مریوان در گردنه تته با تلاش نیروهای اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در حال برف روبی است.

 

مسیر ارتباطی پاوه - مریوان که همه ساله به مدت 5 الی 6 ماه بدلیل بارش برف در ارتفاعات مسدود می شود، اکنون در حال برف روبی و بازگشایی قرار دارد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: این مسیر ارتباطی تا پایان حوزه استحفاظیه شهرستان پاوه در گردنه تته برف روبی شده است.

 

ابراهیم شهریاری با بیان اینکه هرساله در اواخر اسفند ماه و یا اوایل فروردین ماه این مسیر که استان کرمانشاه را به کردستان متصل می نماید بازگشایی شده است افزود: امسال با توجه به بارش های زیاد در این منطقه ، بازگشایی این مسیر به تعویق افتاد.

 

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مسافران در ارتباط و تردد با شهرستانهای پاوه، سروآباد و مریوان ، با تلاش نیروهای راهداری این شهرستان علاوه بر انکه حوزه استحفاظیه خود را تاکنون برف روبی کرده ایم، اقدام به برف روبی این گردنه در حوزه استحفاظیه سروآباد که اداره راه این شهرستان اقدامی در بازگشایی نکرده اند، نیز نموده ایم.

 

وی با بیان اینکه تردد و مرتفع نمودن مشکلات مردم در این مسیر با توجه به کوتاهی آن تا مریوان، در اولویت است تصریح کرد: با این روند ان شاالله تا روزهای آینده این گردنه بازگشایی خواهد شد.

 

نکته قابل تامل این است که اداره راه و شهرسازی شهرستان سروآباد و مریوان ، با اینکه در این گردنه ماشین آلات سنگین خود را بدون فعالیت گذاشته اند، در این زمینه هیج اقدامی را برای بازگشایی گردنه و تسهیل در تردد مسافران به دو شهرستان انجام نداده اند.