رشد 35 درصدی آمار دانش آموزان

سید مجتبی موسوی ، اظهار داشت: از مجموع 27 مدرسه فعال در استان 24 مدرسه شهری و سه مدرسه نیز روستایی است که از این تعداد 11 مدرسه دخترانه و 16 مدرسه نیز پسرانه می باشد.

 

رئیس مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به افزایش 35 درصدی دانش آموزان بیان کرد: بر اساس آمار سال 94-93 آخرین در نیم سال نخست سه هزار و 56 دانش آموز و در نیم سال دوم دو هزار و 908 نفر در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کرده اند.

 

موسوی تحصیل در مدارس آموزش از راه دور را فرصتی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه دختران روستایی و نیز افراد با شرایط خاص شغلی دانست و گفت: در این مدارس مشکلاتی نظیر عدم وجود فضاهای مناسب، عدم تخصیص اعتبار و نیز عدم اعلام رسمی برخی از مصوباتی که از قبل تصویب شده وجود دارد.

 

 وی افزود: برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت، دعوت و استفاده از ظرفیت موسسین در شورای مربوطه و نیز جهت نظارت و همکاری از جمله مزایای آموزش از راه دور است.

 

رئیس مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر به مردم از شرایط تحصیل در مدارس آموزش از راه دور خاطر نشان کرد: تقویت برنامه ها، احیا بحث مشارکتهای مردمی و ارائه آموزشهای آسان از اولویتهای آموزشی در این مدارس است.