داروی 3 خواهر و برادر بیمار کرمانشاهی تمام شد

افشاگری اخیر توکلی در مجلس در خصوص تخلف بزرگ دولت یازدهم در خصوص هزینه کردن پول واردات دارو برای خرید ساختمان در حالی صورت گرفته است که بسیاری از بیماران داخل کشور از نبود دارو رنج می برند.

 

توکلی در مجلس گفته بود: شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای داشت که ۲.۵ میلیارد دلار برای واردات دارو و کود و کالا اساسی بدون سود و شش ماه به وزارت کشاورزی قرض داده شود. اما شرکت جهاد سبز ۴۲ میلیارد تومان آن را هزینه خرید دو ساختمان در تهران کرد در حالی که باید شش ماهه آن را پرداخت می‌کرد. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و خدمات صنایع روستایی و عشایری۱۷۳ میلیارد تومان را برای خرید و احداث دو ساختمان صرف کرد و دیحساب هم که برای کنترل مالی مدیران در وزارتخانه حضور دارد ۴۳۹ میلیارد تومان را بدون مجوز به حساب یک شرکت وابسته به وزارتخانه ریخت و ۷۲۱ میلیون نومان هم بابت خدمات رفاهی کارکنان پرداخت. یعنی ارزی که باید صرف سرمایه گذاری جهت اشتغال جوانان شود، صرف اقدامات غیرقانونی مدیران دولتی میشود. به دولت عرض میکنم حمایت از صندوق توسعه ملی یک راه مهم اقتصاد مقاومتی و یک راه برای نجات کشور است.

 

این در حالی است که صدها و هزاران بیمار داخل کشور هستند که به واردات دارو برای ادامه زندگی خود نیاز دارند که نمونه آن چندی پیش رسانه ای شد.

 

شبکه اطلاع رسانی مرصاد در هفته های گذشته اخباری از شرایط ناگوار 3 خواهر و برادر کرمانشاهی را منتشر کرده است که به دلیل نبود داروهای درمان آن ها در معرض خطر جدی قرار دارند.

 

داروهای کمیاب و در تحریم این 3 خواهر و برادر کرمانشاهی موجب شده است تا آن ها روزهای سختی را بگذرانند. این در حالی است که به گفته شبنم ریسانی یکی از این بیماران امروز آخرین داروی آن ها تزریق می شود و دیگر دارویی (آمپول ایلومیدین)  برای تزریق نخواهند داشت.

 

قول هایی که محقق نشد

 

متاسفانه علی رغم پیگیری رسانه ها در خصوص وضعیت این خانواده، کماکان تغییر در روند درمان این خانواده به وجود نیامده است. موضوعی که خود خانواده ریسانی نیز از آن گلایه دارند.

 

شبنم ریسانی گفته است: تاکنون هیچکدام از مسئولین به وعده خود عمل نکرده‌اند.