عامل مسمومیت اخیر ویروس "نورواک" بوده است

دکتر حمید رضا بیگرضایی در گفتگو، درباره آخرین اطلاعات در مورد شیوع بیماری در اسلام آباد غرب گفت: برابر بررسی های انجام گرفته مشخص شد که نوع ویروس "نورواک" می باشد و از طریق آب،غذا و صدف دریایی منتقل می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب بیان کرد: این بیماری مسری است و از طریق تماس فرد آلوده با سطوح مختلف قابل انتقال است و علائم آن نیز دل پیچه،استفراغ و اسهال است.

 

وی افزود: همانطور که بیان شد سه منبع برای انتقال ویروس وجود دارد که صدف دریایی در شهرستان وجود ندارد،منبع دیگر غذا است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد در مناطق مختلف شهرستان به این بیماری گرفتار شدند و امکان اینکه تمامی آنها از یک منبع غذایی تغذیه کرده باشند هم وجود ندارد لذا تنها منبع باقی مانده آب است که بی ارتباط با بارندگی های اخیر نیز نبوده است.

 

بیگرضایی بیان کرد: از همان ابتدا به مردم اعلام شد که آب جوشیده سرد شده مصرف کنند و این بیماری خوشبختانه مرگ و میر نداشته و اکنون نیز افول کرده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به اینکه مراجعه کنندگان این بیماری به صفر رسیده از نظر بنده نگرانی برای مصرف آب آشامیدنی شهر وجود ندارد اما توصیه دانشگاه علوم پزشکی این است که فعلا مردم آب جوشیده سرد شده مصرف کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که کلرزنی های اخیر به آب شهرستان به همین دلیل صورت گرفته است؟ گفت: این ویروس در مقابل کلرزنی مقاوم است و تنها با جوشاندن آب از بین می رود.