کارشکنی عربستان در مراسم حج سرچشمه ی صهیونیستی دارد

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار مراسم حج را یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان دانست و اظهارداشت: منع عربستان برای زائران ایرانی بازتاب گسترده منفی را در بین کشورها دارد زیرا ایران از لحاظ قدرت، نفوذ، اسلام و صلح از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ثبات آن در منطقه مطرح می باشد.

 

وی ضمن محکوم نمودن اقدام سعودیها تصریح کرد: کارشکنی های کشورعربستان سعودی نشأت گرفته از اتاق فکراسرائیل و صهیونیست ها برای نابودی اسلام است و این کارشکنی ها چیزی جز ضرر و زیان برای مسلمانان به همراه ندارد.

 

جاسمی درادامه افزود: عربستان با کارشکنی در برگزاری مراسم حج ثابت کرد که نه تنها لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد بلکه در راستای ضربه زدن به اسلام و کمک به غرب گام بر می دارد.

 

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد سیاسی عربستان با کارشکنی در برگزاری مراسم حج ثابت کرد که نه تنها لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد که در راستای ضربه زدن به اسلام و کمک به غرب گام بر می دارد.

 

جاسمی خاطر نشان شد: حج برای همه مسلمانان یک فریضه است لذا برهمه مسلمانان واجب است که این فریضه را بجا آورند اما بشرط اینکه زائران خانه خدا امنیت داشته باشند.

 

وی در پایان اظهار داشت: یکی از شرایط  بجا آوردن حج برای همه مسلمانان جهان، امنیت حجاج است و کشور میزبان باید امنیت را برای زائران خانه خدا بوجود بیاورد لذا اگر کشور میزبان نتواند امنیت را تأمین کند ، نهایت بی کفایتی خود را نشان داده است.

 

شهرستان سرپل زهاب در غرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزارنفر و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می باشد.