انفجار مین در سومار، جان یک جوان را گرفت

انفجار مین برجا مانده از زمان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در منطقه عمومی سومار و نفت شهر، یک کشته بر جا گذاشت.

 بنا بر اخبار واصله این اتفاق در حد فاصل گیلانغرب و قصر شیرین و بر اثر انفجار مین  جوان گیلانغربی بنام "تیمور.ا"جان خود را از دست داد .

  سالانه بر اثر انفجار مین و مواد انفجاری به جای مانده از دوران دفاع مقدس افرادر زیادی در این منطقه دچار مصدومیت و یا جان خود را از دست میدهند .

بعد از گذشت 28 سال از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه، همچون ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

با وجود اینکه  سالهاست که جنگ تمام شده اما واقعیت این است که در استان های مرزی کشورمان جنگ هنوز تمام نشده و مهمات و مین های به جا مانده از آن دوران هر چند وقت یک بار باعث کشته و زخمی شدن مردم و یا نیروهای پاکسازی کننده مناطق عملیاتی می شود.

قبل تر و در این خصوص فرماندار گیلانغرب  گفته بود ؛نقاط صفر مرزی شهرستان در محدوده 30 کیلومتری مرز مشترک با عراق در بخش مرزی سومار ،هنوز آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است.

کرم محمدی امار کشته و مجروحان گیلان غرب بعد از اتمام جنگ از سال 67 تاکنون را  93 نفر در اثر انفجار مین کشته و 314 نفر دیگر مجروح  اعلام کرده است .