مصوبه پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان سنقری در انتظار اجرای دولت

به گزارش سهیل سنقر، سفر آتی رئیس جمهور به استان کرمانشاه فرصتی است که بایستی از آن حداکثر استفاده را برد و با استفاده از آن مطالبات جدی مردم را مطرح کرد.

 

بر این اساس هر یک از شهرستان های استان کرمانشاه طی چند سال گذشته مطالبات جدی داشته اند که تاکنون محقق نشده است. شناسایی هر یکی از این نیازها می تواند در روند مطالبه گری از رئیس جمهور مورد استفاده قرار بگیرد.

 

در ادامه نیازها و مطالبات شهرستان سنقر و کلیایی بررسی شده است.

 

دولت در سفر به کرمانشاه قبل از تصویب مصوبات جدید مصوبه های قبلی را اجرا کند

 

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر در خصوص سفر حسن روحانی رییس دولت یازدهم به استان کرمانشاه اظهار داشت: در روزهای آینده شاهد حضور رییس جمهور در استان کرمانشاه خواهیم بود و این در حالیست که رئیس جمهور و هیئت دولت با سه سال تأخیر به کرمانشاه می آیند.

 

 

نماینده مردم سنقروکلیایی بیان داشت: استان هایی که جزو سفر های اول هیئت دولت بود مصوباتش اجرا و به بهربرداری نیز رسید است بنده با طرح سوالی از ایشان می پرسم سهم استان از دیر آمدن شما به کرمانشاه چیست؟

 

حجت الاسلام حسینی کیا در ادامه تاکید کرد: آیا نباید سهم مصوبات و اعتبارات کرمانشاه بالاتر از استان های دیگر باشد.

 

وی افزود: از مسئولین امر می خواهم برنامه مدونی برای این سفر داشته باشند و سهم هرشهرستان از اعتبارات را در این سفر مشخص کنند.

 

نماینده مردم سنقر و کلیایی مصوبه پرداخت خسارت سرمازدگی، بزرگراه کربلا و توجه به صنعت شهرستان در راستای اشتغال زایی جوانان را از مهمترین خواسته های حوزه انتخابیه خود اعلام کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت با اجرای مصوبه سرمازدگی به محصولات کشاورزی قبل از سفر به کرمانشاه برادری خود را ثابت کند، اگر این مصوبه اجرایی نشود در شورای اداری استان اعتراض خود را به رئیس جمهور اعلام می کنیم.

 

یکی از مهمترین مطالبات مردمی شهرستان بحث آب شرب سنقروکلیایی است

 

علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: در خصوص سفر آقای دکتر روحانی چند پروژه اصلی شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است و با مجموعه معاونت عمرانی و شخص آقای استاندار هم راجع به این پروژه ها صحبت کردیم.

 

 

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت: ابتدایی ترین بحث ما بحث آب شرب شهرستان است و با توجه به اینکه تخصیص مناسبی را از سد شهدا داریم بحث تصفیه خانه را در دستور کار قرار داریم که ان شاءالله با تامین اعتبار مناسبی که صورت بگیرد امیدوار هستیم برای سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

 

وی در ادامه گفت: بحث دوم بحث پایاب سد شهدای این شهرستان است و ان شاءالله با تامین اعتباری که صورت خواهد گرفت امیدواریم ۲۶۰۰ هکتار ما در طرح آبیاری در سال آینده نیز جزو برنامه قرار گیرد.

 

حل معضل بیکاری مهمترین مطالبه مردم سنقروکلیایی از سفر رییس جمهور

 

علی رضوانی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر در خصوص سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه مهمترین انتظار خود از دولت تدبیر و امید را تلاش برای رفع مشکل بیکاری جوانان و رونق اقتصادی عنوان کرد.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: مهم ترین مطالبه و اولویت استان در شرایط فعلی، رفع مشکل بیکاری جوانان باید باشد.

 

وی با بیان اینکه اولویت کاری رئیس جمهور و هیئت دولت نیز باید فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان باشد، گفت: متاسفانه جوانان غیرتمند استان کرمانشاه از جمله جوانان شهرستان سنقروکلیایی از بیکاری رنج می برند که باید فکر و چاره ای اندیشیده شود.

 

رضوانی به اهمیت کشاورزی و دامداری در شهرستان سنقروکلیایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و دامداری در شهرستان سنقروکلیایی حرف اول را می زند، لذا می توان با توجه به زیرساخت های کشاورزی در شهرستان هم زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و هم اشتغال زایی شد که امیدوارم دولت در توجه به اشتغال و زیرساخت های کشاورزی اهتمام ویژه داشته باشد.