برگزاری کنسرت‌های همراه با رقص و آواز در دروازه نجف

ماجرای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کرمانشاه یک موضوع ادامه‌دار تبدیل شده است که علی‌رغم اعلام نارضایتی روحانیان، بزرگان، متدینین، هیأت‌های مذهبی و اهالی فرهنگ و هنر باز هم شاهد برگزاری پیاپی این مراسمات هستیم.

این مراسمات در یک وضعیت آشفته‌ای در حال برگزاری است که گویی هیچ نظارت موثر و درستی بر آن وجود ندارد و رقص، بدحجابی، اختلاط زن و مرد، ترویج مظاهر بی بند و باری و... از جمله عوارض برگزاری این مراسم ضدفرهنگی بوده است.

فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان نهاد متولی در این بخش، بدون نظارت مناسب راه را برای ورود عده‌ای از دلالان کنسرت‌های موسیقی باز گذاشته است و به‌همین دلیل ورود افراد متخصص در این زمینه تحت‌الشعاع قرار گرفته است که در نتیجه آن تنها منفعت مالی بیشتر دنبال می‌شود و عده‌ای پول‌های هنگفت به جیب می‌زنند که هیچ سودی عاید حوزه هنری و موسیقی مجاز کرمانشاه ندارد.

براساس گزارش فارس، ورود افراد غیرمتخصص ضربه بزرگی به فضای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه وارد کرده است که هیچ‌کدام از هنرمندان متعهد این دیار از این وضعیت راضی نیستند و فروش چند ده هزار تومانی بلیط کنسرت‌ها در سالی که مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کرده‌اند، عملی خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ترویج تجمل‌گرایی است.

نادیده گرفتن دغدغه افراد مومن و متدین، نادیده گرفتن گرفتاری‌های طبقه محروم جامعه، نادیده گرفتن موسیقی سنتی، بی‌توجهی به هنرمندان بومی و دعوت از مطرب‌ها و گروه‌های آوازه‌خوانی غیربومی با موسیقی بعضا مبتذل از دیگر اوضاع نابه‌سامانی است که برپایی این کنسرت‌ها ایجاد کرده است.

اخیرا و در تازه‌ترین موارد برگزاری کنسرت‌ها در کرمانشاه ورود افراد بدحجاب، زنانی با شلوارهای دارای پارگی و بدن‌نمایی، رقاصی و... رخ داده است و این در حالی است که به تازگی 2 تن از فرزندان غیور و مدافع حرم آل‌الله استان کرمانشاه در نبرد با دشمنان اسلام و اهل بیت به شهادت رسیدند و عرف و اخلاق حکم می‌کرد که به احترام خون شهدا فعلا شاهد برگزاری رقاصی و آوازه‌خوانی با این اوضاع نامناسب نمی‌بودیم.

بسیاری از مردم متدین کرمانشاه خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و قضایی به این موضوع برای پایان دادن به مجوزهای بی‌قاعده و مراسمات خارج از عرف و اخلاق هستند.