۳ باب مغازه متخلف کشتار غیرمجاز دام در جوانرود پلمب شد

احمد امیری بانگار ظهر امروز در جمع خبرنگاران از  پلمب سه باب مغازه قصابی متخلف به کشتار غیرمجاز دام در شهرستان جوانرود خبر داد و اظهار داشت: متصدیان این مغازه‌ها گوشت و لاشه دام ذبح شده در کنار جاده را در معرض گرد و خاک، دود خودروهای عبوری و گرمای هوا قرار می‌دادند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود گفت: این تخلف بهداشتی افراد علاوه بر کشتار غیرمجاز دام، احتمال انتشار انواع بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان را افزایش می‌دهد و آویزان کردن لاشه در خارج از یخچال نیز سبب فساد سریع تر گوشت می‌شد.

امیری‌بانگار با اشاره به اینکه پلمب این تعداد مغازه متخلف در راستای اجرای طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز دام از مسیر جوانرود-بیاشوش انجام شده است، عنوان کرد: این مغازه‌ها که متصدی  آنها موازین بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمی‌کردند نیز در جهت حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه با دستور دادستان شهرستان جوانرود پلمب شدند.

وی از شهروندان خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 10001001512به نزیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود خاطرنشان کرد: مردم گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تأییدیه بهداشتی دامپزشکی است، تهیه و از خرید گوشت دام و طیور که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی درخارج از کشتارگاه ذبح می شود جداً خوداری کنند.