۳۰ کیلوگرم تریاک در شهرستان کنگاور کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف 30 کیلوگرم مواد مخدر تریاک، در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین براری در تشریح جزئیات این خبر گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر تردد و حمل مواد مخدر از شهرستان کنگاور، بلافاصله ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و فرماندهی انتظامی شهرستان کنگاور، در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتی به طور مشترک موفق شدند 30 کیلوگرم مواد مخدر تریاک را از خودرو پژو کشف و دو نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور افزود: پس از شناسایی قاچاقچیان و محل دقیق عبور آن ها بلافاصله تیم‌های عملیاتی به منطقه مورد نظر اعزام، اما قاچاقچیان به محض مشاهده مأموران متواری شدند.

براری عنوان کرد: مأموران پس از تعقیب و گریز قاچاقچیان و در اقدامی غافلگیرانه، خودرو مذکور را توقیف کردند.

وی هدف از اجرای این طرح ها را افزایش احساس آسایش و امنیت شهروندان و همچنین رضایتمندی مسئولان شهرستان از پلیس  عنوان کرد و از شهروندان خواست: با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده هر گونه جرایم سریعا با تلفن 110 تماس حاصل کنند.

دستگیری سارق جیب‌بر در شهرستان کرمانشاه

فرمانده  انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق جیب‌بر در بازار روز میدان آزادی شهرستان کرمانشاه خبر داد.

رضا شیرزادی در تشریح این خبر گفت: در پی تعدد وقوع سرقت‌های خاص از جمله جیب بری در بازار روز میدان آزادی و سرقت گوشی، مأموران کلانتری 20 حافظیه با لباس مبدل در چند روز متوالی افراد مشکوک و مظنون را تعقیب و یک نفر از افراد ولگرد را که مدام در حال پرسه‌زنی بود شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در مواجه حضوری با یکی از مالباختگان در کلانتری به سرقت و جیب‌بری در بازار روز و محلات شلوغ و مراکز خرید اعتراف کرد و پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

شیرزادی عنوان کرد: تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

وی از شهروندان خواست در موقع خرید در اماکن شلوغ و پرتردد مراقب اموال خود باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

بهبود وضعیت آموزش و مهارت با مسئول‌سازی، مسئولان یگان‌ها

گفت: تمام فعالیت‌ها و اقدامات به صورت میدانی رصد و با مسئول‌سازی مسئولان یگان‌ها تلاش شود که وضعیت آموزش و مهارت در حوزه‌‌های مختلف به‌ویژه تیراندازی، کتابچه دانستنی ها، مهارت و فنون دفاع شخصی به حد قابل قبولی برسد.

سیزدهمین جلسه قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش استان با حضور فرمانده انتظامی استان، جانشین انتظامی استان، رئیس حفاظت و اطلاعات و سایر اعضاء برگزار شد و گزارشی از نتیجه اجرای مصوبات جلسه قبل و اقدامات انجام شده در حوزه آموزش توسط جانشین معاونت تربیت و آموزش استان قرائت و نیز گزارش اقدامات و فعالیت‌های یگان‌های متبوعه ارائه شد.

فرمانده انتظامی استان در این جلسه اظهار داشت: ارائه آموزش به کارکنان باید بر اساس واقعیت‌ها و تدابیر اتخاذ شده باشد و به طور مستمر ادامه یابد.

سردار منوچهر امان‌اللهی افزود: همه فعالیت‌ها و اقدامات به صورت میدانی رصد و با مسئول‌سازی مسئولان یگان‌ها تلاش شود که وضعیت آموزش و مهارت در حوزه ‌های مختلف خصوصاً تیراندازی، کتابچه دانستنی‌ها، مهارت و فنون دفاع شخصی به حد قابل قبولی برسد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی های آموزشی و اجرای آنها باید با حفظ چارچوب ها و اتخاذ تدابیر منطقی باشد تا مشکل واحدهای اعزام کننده کارکنان به حد اقل برسد و بیشترین خروجی را داشته باشیم و در اعزام کارکنان به ادوار آموزشی مشکل خاصی ایجاد نشود.

مقام ارشد انتظامی استان گفت: گزارش نتایج اقدامات و فعالیت‌ها باید مستند، مستدل و شفاف باشد و با رعایت فاکتور‌های لازم انجام گیرد.