کرمانشاه به هتل‌های 2 و 3 ستاره استاندارد نیاز دارد

میثم ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه استان کرمانشاه در امر گردشگری اظهارکرد: اینکه ما در استان پتانسیل‌های بالقوه بسیاری در حوزه گردشگری داریم بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است، اما اگر نتوانیم این پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل کنیم، هرگز در توسعه گردشگری موفق نخواهیم بود.

 وی تاکید کرد: گردشگر امروز بیش از هرچیز به دنبال رفاه، سرگرمی، آرامش و آسایش است که برای تحقق این نیازها باید ملزوماتش در شهر و دیار مقصد گردشگری فراهم باشد که متاسفانه در استان کرمانشاه این ملزومات فراهم نیست.

 ترابی تاکید کرد: نبود زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری اصلی‌ترین مشکل بر سر راه توسعه فعالیت در این حوزه است.

 مدیرعامل آژانس گردشگری سفربال آپادانا خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مسیر کرمانشاه به سمت اورامانات یکی از اصلی ترین مسیرهای گردشگری استان است که در تمام طول این مسیر حتی یک سرویس بهداشتی مناسب برای استفاده گردشگران خارجی وجود ندارد.

 وی افزود: از دیگر مشکلات زیرساختی استان کرمانشاه در بحث گردشگری، نبود شرایط اقامتی مناسب برای گردشگران با وضعیت مالی متوسط است، یعنی کسانی که نیاز به هتل های دو و یا سه ستاره استاندارد دارند.

 ترابی تاکید کرد: در شهر کرمانشاه هتل جمشید و پارسیان را داریم که هتل های بسیار خوبی هستند، اما بسیاری از گردشگران توان پرداخت هزینه اقامت در این هتل ها را ندارند و به دنبال هتل هایی با درجه پایین‌تر اما استاندارد می گردند که متاسفانه در کرمانشاه دیده نمی‌شوند.

 مدیرعامل آژانس گردشگری سفربال آپادانا گفت: اغلب هتل های به اصطلاح دو و سه ستاره و مهمانپذیرهای موجود در کرمانشاه غیراستاندارد بوده و به هیچ وجه برای اقامت یک گردشگر مناسب نیستند.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر گردشگری کرمانشاه بیش‌از هرچیز به هتل‌های دو و سه ستاره استاندارد نیاز دارد.

 این فعال گردشگری گفت: یکی از نقاط قوت استان کرمانشاه برپایی تورهای طبیعت گردی و روستاگردی به ویژه در منطقه اورامانات است که خوشبختانه در آن منطقه شاهد همکاری و همراهی مردم محلی با تورهای گردشگری نیز هستیم، اما واقعیت آن است که باید در روستاهای آن منطقه نیز یکسری خدمات برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود تا مدت زمان ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

 ترابی تصریح کرد: دولت باید در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها کمک بیشتری به روستاییان کند تا شاهد حضور بیشتر و طولانی‌تر گردشگران داخلی و خارجی در این روستاها باشیم.