خط لوله انتقال جدید گاز به استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

سیروس شهبازی اظهار داشت: خط لوله سی‌اینچ تقویتی که در حال ساخت است انشعاب جدیدی برای تقویت گازرسانی به استان کرمانشاه در فصول سرد سال و جلوگیری از افت فشار است که براساس پیش‌بینی‌ها قبل از زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح خط جدید انتقال گاز سی‌اینچ در استان کرمانشاه توسط شرکت کلی گاز انجام می‌شود، عنوان کرد: این طرح اکنون دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است و سبب تقویت فشار گاز استان در تمام بخشها و جلوگیری از قطعی و افت فشار گاز استان تا سالها می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه به منظور آمادگی برای ورود به فصل سرد سال تمهیداتی از طرف شرکت گاز استان اندیشیده شده است، گفت: تعمیرات اساسی در ایستگاههای گاز و نشت‌یابی خطوط و شبکه‌ها، سازماندهی واحدهای امدادی از جمله اقدامات انجام شده برای فصل سرد سال است و برای این زمان آمادگی مطلوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 72 جایگاه سوخت CNG در استان کرمانشاه فعال است، عنوان کرد: وظیفه نظارت بر جایگاههای سوخت به عهده شرکت پخش فراورده‌های نفتی است و شرکت گاز استان تنها وظیفه گازرسانی به این جایگاهها را به عهده دارد و با بهره‌بردای از خط انتقال جدید در استان مشکلی در این جایگاهها برای امسال ایجاد نمی‌شود.

شهبازی بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تأکید کرد و گفت: مصرف کنندگان گاز باید در خرید و نصب لوازم گازسوز به‌ویژه بخاری توجه ویژه داشته باشند و با شروع فصل سرد سال رعایت نکاتی از جمله بازرسی دقیق جهت اطمینان از باز بودن مسیر دودکشها قبل از نصب هر گونه وسیله گازسوز از جمله نکات قابل توجه است.

وی افزود: استفاده از کلاهک استاندارد در مبادی خروجی دودکشها، عدم استفاده از لوله‌های آکاردئونی به عنوان دودکش وسایل گازسوز، استفاده از بست فلزی و شیلنگ استاندارد در نصب وسایل گازسوز، عدم استفاده از بخاریهای بدون دودکش در محیطهای بسته و عدم دستکاری کنتور و رگلاتور و انشعابات داخلی به منظور سپری کردن زمستانی بدون حادثه ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خواستار پرداخت به موقع قبوض گاز بها از سوی مشترکان گاز طبیعی شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های توسعه شبکه گاز در استان و تعمیر و نگهداشت تأسیسات گازرسانی از محل مبالغ گاز بهای پرداختی مشترکان تأمین می‌شود پرداخت به موقع قبوض گاز بها اقدام بسیار مؤثری در راستای همکاری با شرکت گاز در زمینه ارائه خدمات مطلوب گازرسانی در گستره استان است.