2500 نابینا در کرمانشاه وجود دارد

دکتر امید قادری  از وجود دو هزار و 500 نابینا در استان خبر داد و اظهار داشت: میانگین نابینایی نسبت به دیگر معلولیت ها در سطح کشور 10.5 درصد است که این آمار در استان ما 12.5 درصد می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: سازمان بهزیستی به افراد نابینا خدماتی نظیر پرداخت مستمری، تامین مسکن، زمینه اشتغال و تحصیل، پرداخت هزینه های درمانی، ورزشی و رفاهیات ارائه می کند.

عدم مناسب سازی فضای شهری مشکل نابینایان کرمانشاه

دکتر قادری گفت: در حال حاضر عدم مناسب سازی فضای شهری کرمانشاه از جمله مشکلات نابینایان است به گونه ای که استان ما با استانداردهای روز کشور و دنیا فاصله دارد.

وی افزود: البته به همین منظور در کمیسیون استاندارد سازی مصوباتی برای رفع این مشکل تصویب شده که در دست عملیاتی شدن است.

بیکاری مشکل دیگر نابینایان

دکتر قادری عصای سفید نابینایان را در حکم چشم آنان دانست و گفت: با وجود اینکه بسیاری از افراد نابینا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما از بیکاری رنج می برند.

وی پرداخت وامهای خود اشتغالی و سهم کارفرما را در کنار معرفی برای استفاده از سهمیه سه درصدی دستگاه های دولتی را از جمله راه های جذب نابینایان خواندو افزود: با توجه به تخصصی شدن کارها در سالهای اخیر موردی برای استخدام نابینایان به عنوان تلفنچی در ادارات مشاهده نشده است.

لزوم مراجعه کودکان سه سال به بالا به مراکز سنجش بینایی

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از نابینایی برای کودکان بالای سه سال طرح سنجش بینایی و غربالگری در مراکز تحت پوشش بهزیستی انجام می شود.

دکتر قادری افزود: با توجه به اینکه بسیاری از موارد کم بینایی در صورت مراجعه به موقع قابل درمان است خانواده ها نسبت به مراجعه به موقع فرزندان از سنین سه سالگی جهت انجام غربالگری اقدام کنند