ادامه آتش سوزی های سریالی در گیلانغرب

 شب گذشته در ادامه آتش سوزیهای سریالی در گیلانغرب بیش از 5 هکتار از جنگل ها و مراتع غنی دهستان چله و میاندار در آتش سوخت.

این اتش سوزی حوالی ساعت  8 شب آغاز شد و منطقه بزرگی از جنگل و مراتع غنی منطقه را به کام خود کشید.

حکایت آتش سوزیها در گیلانغرب به موضوعی تکراری و تاسف بار بدل شده است کما اینکه در 30 مهر ماه سال جاری نیز یک مورد آتش سوزی در نزدیکی سایت منطقه حفاظت شده قلاجه در بین حوزه گیلانغرب و اسلام آبادغرب گزارش شد  که نیروهای منابع طبیعی بخش گواور و محیط زیست اسلام آبادغرب و همچنین انجمن سبز زاگرس توانستند سریع در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

همانطور که گفته شد روز گذشته  نیز دو مورد آتش سوزی یکی در(میاندار) ناودار گیلانغرب که ساعت 20 آغاز و تا ساعت 21 ادامه داشت و یک مورد دیگر هم در دهستان چله پس از مهار آتش سوزی ناودار رخ داد که آن نیز با حضور اداره منابع طبیعی گیلانغرب و نیروهای مردمی مهار و کنترل گردید.

با گذشت یک ماه از فصل پاییز و سرد شدن هوا متاسفانه هنوز هم آتش سوزی ها ادامه دارد  گمانه زنی های عمومی مردم بر این است  که اکثر موارد به صورت عمدی رخ داده اند و نیاز به پیگیری و رسیدگی جدی از سوی مراجع متولی  احساس می شود .

 اگرچه تعداد اتش سوزیهای گیلانغرب در سال جاری  از 20 فقره اتش سوزی بزرگ گذشته است  اما  تنها طی دو مرحله آتش سوزی، نزدیک به 600 هکتار از جنگل ها و مراتع غنی  منطقه گلین و سرکش  از توابع شهرستان گیلانغرب در اواخر تیر و اوایل مرداد امسال در آتش سوخت.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

تصاویر تکمیلی: 

انتهای پیام/م