کلاهبردار میلیاردی کرمانشاه فعلا آزاد نمی‌شود

مجتبی ملکی امروز در کرمانشاه درخصوص پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان، اظهار داشت: متهم «م.م» با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به‌طور موقت بازداشت شده و این اقدام بر حسب انجام وظایف قانونی دستگاه قضایی و مسؤولان مربوطه انجام گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی، نهادهای امنیتی، انتظامی و اقشار مختلف مردم مبنی بر غیرقانونی بودن اقدامات این فرد، عنوان کرد: بر این مبنا ما مکلف به رسیدگی هستیم و ملاحظه‌کاری با هیچ فردی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی هیچ توجهی به جوسازی‌های دروغین برخی افراد ندارد، متذکر شد: بیش از  چهار هزار نفر از مردم کرمانشاه از این فرد شاکی هستند و ما به‌عنوان مدعی‌العموم به نمایندگی از سوی مردم، از این فرد شاکی هستیم.

ملکی با اشاره به اینکه برخی سخنان این فرد کلاه‌بردار را نمی‌توان بیان کرد و از افراد سپرده‌گذار دعوت می‌کنیم آرامش خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی امین مردم است و مردم به‌زودی متوجه می‌شوند دستگاه قضایی به‌درستی برای جلوگیری تضییع حقوق مردم حرکت می‌کند.

مدعی‌العموم استان کرمانشاه با غیرقانونی خواندن موضوع دریافت وجه نقد از مردم به بهانه سرمایه‌گذاری و با اشاره به انحراف مسیر تولید فرش از سوی این فرد کلاه‌بردار به موضوعاتی همچون خرید اسب و ماشین قیمتی، سنگ‌های تزیینی و ... که نشان از غیراصولی بودن اقدامات این فرد است، تصریح کرد: مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند و تمام توان خود را برای دفاع از حق مردم به‌کار می‌گیریم.

وی در خصوص اظهارنظرهای برخی از مدیران اجرایی مبنی بر آزاد شدن این فرد در جمع مردم، ادامه داد: اظهارنظر غیرمسؤولانه درست نیست و چنین مسؤولانی باید بدانند دخالت در مسائل قضایی توسط یک فرد غیرمرتبط جرم و قابل پیگرد قانونی است و این فرد فعلا بازداشت است، چراکه انجام بررسی‌های لازم نیاز به زمان دارد.