زائران از دریافت و نگهداری هرگونه پاکت از افراد ناشناس خودداری کنند

سرهنگ محمدرضا آمویی اظهار داشت: امسال نیز همچون سالهای گذشته میلیونها عاشق و رهرو، خود را به مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) رسانده‌اند تا بار دیگر وحدت مسلمانان را به تصویر بکشند.

وی افزود: دشمنان اسلام که از مدتها قبل برای ناامن جلوه دادن کربلای معلی و ایجاد هیجانات کاذب از هیچ اقدامی فروگزاری نکرده بودند، نتوانستند مانع از این حرکت عظیم و خودجوش شوند و این واقعه یک هشدار بزرگ برای آنان است که بفهمند مردم به عشق امام حسین(ع) این همه سختی را تحمل می‌کنند چه بسا برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) هزار برابر این جمعیت در مقابل آنها خواهند ایستاد.

آمویی رعایت موارد امنیتی را در این سفر معنوی لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: در طول سفر زائران شخصاً مراقب وسایل خود باشند و از رها کردن آن در محیط های قابل دسترسی افراد بیگانه برای پیشگیری از سرقت و هرگونه تهدیدی خودداری کنند و در صورت سرقت یا مفقود شدن اموال و اشیا خود یا بروز هرگونه مشکل اعم از تصادف، گم شدن همراهان، نزاع و دستگیری مراتب را در اسرع وقت به مدیر کاروان گزارش دهند.

وی گفت: زائران از دریافت و نگهداری هرگونه بسته و پاکت از افراد غیر اعم از ایرانی یا عراقی به منظور امانت یا انتقال از ایران به عراق و بالعکس خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به اطلاع مدیر کاروان برسانند.

آمویی خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای از قرار گرفتن در محیط حادثه و تهیه عکس و فیلم بپرهیزند و در صورت مشاهده اشیا یا رفتار مشکوک مراتب را به مسئولان مربوطه گزارش کنند.

وی با اشاره به آغاز بازگشت زائران از کربلای معلی و خستگی ناشی از سفر، گفت: رانندگان فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکنند زیرا خانواده‌های بسیاری چشم به راه هستند و با رعایت قوانین و مقررات، پلیس را در ارائه خدمات انتظامی یاری دهند.