محموله ۶۵۰ میلیونی چای قاچاق در کرمانشاه کشف شد

سرهنگ رضا شیرزادی اظهار داشت: روز گذشته گروهی از مأموران کلانتری 25 دولت آباد شهرستان کرمانشاه حین گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های دیزل‌آباد به یک دستگاه کامیون بنز برخورد و متوجه اضطراب راننده آن شدند.

وی با بیان اینکه راننده به همراه فردی دیگر در حال تخلیه بسته‌های چایی از داخل کامیون بود افزود: مأموران گشت پس از بررسی موضوع و در خواست مدارک گمرکی از راننده، متوجه شدند که خودرو حامل بار قاچاق است.

شیرزادی با اشاره به اینکه در بازرسی از کامیون موردنظر مقدار سه تن چای قاچاق به ارزش تقریبی 650 میلیون ریال کشف و ضبط شد، عنوان کرد: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف 10 هزار شاخه گل زینتی قاچاق در روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از کشف 10 هزار شاخه گل زینتی و 760 عدد انواع عروسک قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال کسب اخباری مبنی بر ورود منصوعات زینتی به داخل کشور، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ عزیز الهیاری عنوان کرد: با اقدامات اطلاعاتی خودروی حامل بار قاچاق شناسایی شد و پس از کنترل نامحسوس محور مواصلاتی موردنظر به محض رویت خودرو دستور ایست صادر و راننده مجبور به توقف شد.

وی گفت: پس از بررسی خودروی مذکور 10 هزار شاخه گل مصنوعی زینتی، تعداد 760 عدد عروسک، تعدادی کفش و یک دستگاه رایانه قاچاق کشف و در این زمینه یک متهم دستگیر شد.

الهیاری با بیان اینکه فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده راهی دادسرا شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی فوریت های پلیسی 110 به اطلاع پلیس برسانند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

کشف بذر قاچاق به ارزش بیش از 600 میلیون ریال در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف کالای قاچاق به ارزشی بیش از 600 میلیون ریال و دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد و گفت: روز گذشته گروهی از ماموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی در جاده روانسر به یک دستگاه خودرو زانتیا مشکوک می‌شوند و فرمان توقف را صادر می‌کنند.

سرهنگ رضا شیرزادی عنوان کرد: خودروی مذکور بدون توجه به فرمان توقف ماموران با سرعت زیاد اقدام به فرار به سمت کرمانشاه می‌کند که مأموران با تعقیب و گریز راه فرار را بر خودرو متهم مسدود و خودرو را توقیف می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه از خودرو توقیفی در مجموع 600 قوطی بذر زراعی قاچاق به ارزش بیش از 600 میلیون ریال کشف شده است، افزود: در این زمینه دو متهم دستگیر شده‌اند و متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی پایان آذر به اتمام می رسد

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح بخشودگی دیر کرد جرایم رانندگی معوق، پایان آذر ماه به اتمام می‌رسد، گفت: مالکان وسایل نقلیه تا پایان آذر ماه سال 95 اگر جرایم معوق رانندگی مربوط به پیش از نوروز 95 را پرداخت کنند، جریمه دیرکرد پرداخت آنان بخشیده خواهد شد.

سرهنگ محمد مرادی با تأکید بر این که این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی شود عنوان کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند، جریمه دو برابری آنها به طور مجدد اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به به کارگیری تجهیزات جدید توسط  پلیس راهور در خصوص شناسایی رانندگان متخلف در کنارسامانه الکترونیکی گفت: بر این اساس خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط مأموران پلیس راه و راهور در معابر برون و درون شهری توقیف و تا زمان پرداخت جریمه در پارکینگ متوقف می‌شود.

مرادی به رانندگان توصیه کرد که چنانچه بدهی جریمه معوق دارند از مهلت باقیمانده استفاده کنند تا از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند و افزود: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است.

وی گفت: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند با ارسال VIN وسایل نقلیه در پایان آن به سامانه پیامکی 1101202020 شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاههای خود پرداز یا اینترنت بانک خود آن را پرداخت کنند.

مرادی افزود: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق شماره 120 از مبلغ جریمه خود مطلع شوند یا با مراجعه به مرکز پلیس +10 یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.irrahvar120 نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرائم رانندگی در سامانه راهور 12 مهیا است و رانندگان می‌توانند به صورت یکجا یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.

مرادی در خصوص امکان اعتراض به جرایم سال 94 گفت: همچنان رانندگان پس از دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود در صورتی که به جرایم ثبت شده اعتراض دارند می‌توانند از طریق پلیس +10 یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارائه مستندات اعتراض کنند.