منابع آبی را صرف تولید هندوانه و سیب زمینی نکنیم

رضا رحیمی در کارگروه اقتصادی استانداری اظهار کرد: آب یکی از الزامات اساسی توسعه در بخش های صنعتی و کشاورزی است و باید در نحوه استفاده و بهره برداری از آن نهایت دوراندیشی و تدبیر صورت گیرد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: انتظار می رود منابع آبی بسیار ارزشمند و حیاتی استان در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه هایی مانند کشت گلخانه ای و صنعت به مصرف برسد.

منابع آبی را صرف تولید هندوانه و سیب زمینی نکنیم

این مدیر ارشد اقتصادی خاطرنشان کرد: تولید محصولاتی مانند هندوانه و سیب زمینی ارزش افزوده بسیار کمی ایجاد می کند و اینگونه محصولات معمولاً با مشکل فروش در بازار و یا صادارات در مرزها مواجه هستند و با قیمت های نازلی به فروش می رسند.

وی تصریح کرد: منابع آبی به جای تولید هندوانه و سیب زمینی باید تبدیل به کالاهایی با ارزش افزوده بسیار بیشتر شوند، تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب، به رونق اشتغال و تولید صادرات محور در استان کمک کنند.

رحیمی افزود: به عنوان مثال در حوزه صنعت شاهد ایجاد پنج تا 10 برابر ارزش افزوده هستیم. یا در کشت گلخانه ای می توان در هر هکتار بیش از 500 تن انواع محصولات را  تولید کرد که ارزش افزوده بسیاری را ایجاد می کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار کرد: انتظار این است با یک نگاه ویژه و عقلانی به موضوع بسیار مهم تأمین و تخصیص آب نگریسته شود، زیرا این منابع بسیار ارزشمند و حیاتی هستند.

این مدیر ارشد اقتصادی همچنین خواهان تسهیل بیشتر در فرایند اعطای مجوزتخصیص آب توسط آب منطقه ای برای دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت شد.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در روند تولید و سرمایه گذاری از اهداف برنامه ششم توسعه کشور است، گفت: این نوع نگاه باید در برش استانی این برنامه پنج ساله به خوبی لحاظ شود.

رحیمی افزود: همچنین در این برنامه به موضوع بورس و فرابورس بسیار اهمیت داده شده و امیدواریم بستر و شرایط مساعدتری برای ورود هرچه بیشتر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان به فرابورس و بورس فراهم شود.