دولت در این ۴ سال همواره به کرمانشاه "بی‌مهری" کرده

حسنعلی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه در بودجه سال 96 از کمترین میزان رشد اعتبارات استانی در کشور برخوردار است اظهار داشت: بودجه سال آینده سند ظلم دولت به مردم استان کرمانشاه است زیرا این استان کم برخوردار در لایحه بودجه سال 96 با کمترین افزایش بودجه نسبت به سایر استانها روبه‌رو است.

مهدوی این کوتاهی را که کرمانشاه کمترین میزان افزایش اعتبارات استانها را دریافت کرده است از ناحیه مدیران اجرایی، مدیریت ارشد استان و تا حدودی از سوی مجمع نمایندگان دانست و بیان کرد: دلیل بسیاری از عقب ماندگی‌ها و افزایش شاخصهای منفی استان کرمانشاه کوتاهی نخبگان، نمایندگان و مدیریت ارشد استان است.

وی وضعیت استان کرمانشاه را از لحاظ شاخصهای توسعه بسیار فاجعه بار عنوان کرد و گفت: هر روز بر مشکلاتی همچون بیکاری و معیشت مردم در استان کرمانشاه افزوده می‌شود و با وجود اینکه استان کرمانشاه بیشترین رأی را به شخص روحانی داده، اما این استان در این چهار سال بارها مورد بی‌مهری و ظلم از سوی دولت قرار گرفته است.

مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون به هیچ یک از پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کرمانشاه اعتبارات لازم تخصیص داده نشده است، بیان کرد: تا زمانی که مدیریت ارشد استان که به‌عنوان رئیس شورای اشتغال و برنامه‌ریزی استان مطرح است، تغییر نکند هیچ روحی در کالبد خسته استان کرمانشاه دمیده نمی‌شود.

دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه با بیان اینکه پیش از آنکه لایحه بودجه در صحن مجلس طرح شود روند قانونی مختلفی را می‌گذراند،  بیان کرد: در مرحله پیش از تدوین لایحه بودجه، مدیران سازمانها باید با وزارتخانه‌های مربوط به دستگاه خود برای افزایش اعتبارات در لایحه بودجه چانه‌زنی کنند تا اعتبار دستگاه‌های اجرایی در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این امر در استان کرمانشاه تاکنون توسط مدیران اجرایی دنبال نشده است افزود: نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بارها اعلام کرده‌اند که تاکنون مدیری از استان به آنها مراجعه نکرده که خواستار این باشد که با وزیری برای افزایش یا تخصیص کامل بودجه سازمان مربوطه پیگیری انجام شود.

دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیران اجرایی استان کرمانشاه باید قبل از اینکه لایحه بودجه بسته و تحویل مجلس شود، با وزیران و معاونان خود برای افزایش بودجه رایزنی می‌کردند، گفت: در صورت این رایزنی‌ها بودجه تخصیصی دستگاههای اجرایی استان افزایش می‌یافت اما این امر در استان عملی نشده است.

وی با بیان اینکه در این مورد می‌توان به صحبتهای نمایندگان استان کرمانشاه استناد کرد که بارها اعلام کردند که در این مدت حتی یک مدیر برای افزایش و تخصیص اعتبارات مجموعه تحت مدیریت خود به نمایندگان استان مراجعه نکرده است عنوان کرد: مدیران اجرایی استان باید از ظرفیتهای نمایندگان برای افزایش اعتبارات استانی استفاده می‌کردند تا اینکه بودجه کرمانشاه نسبت به وضعیت امروز بهتر شود ولی این کوتاهی از سوی مدیران کل استان صورت گرفت.

مهدوی با بیان اینکه البته بخشی از این کوتاهی نیز به خود نمایندگان مجلس بر می‌گردد، بیان کرد: هیچ‌گاه شاهد این نبودیم که نمایندگان استان کرمانشاه در کمیسیون تلفیق به دفاع از بودجه استان کرمانشاه بپردازند و از وزیران و دولت در مورد طرحهای نیمه‌کاره مانند کتابخانه مرکزی کرمانشاه که امروز به صورت یک اسکلت درآمده سؤال کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که بودجه استان در کمیسیون تلفیق تایید و به صحن علنی مجلس می‌آید تنها امکان افزایش دو تا سه درصدی بودجه استانها وجود دارد، افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان استان کرمانشاه به جای اینکه در کمیسیون تلفیق و جلسات بودجه‌ای کشور حضور یابند و از میزان اعتبارات استان دفاع کنند اوقات خود را در کرمانشاه صرف حضور در اجتماعات مردمی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شخص مدیریت ارشد استان، مدیران اجرایی و معاونان استانداری به شدت ضعیف عمل می‌کنند گفت: اکنون هریک از مدیران مجموعه استان کرمانشاه به صورت یک جزیره و جدا از هم عمل می‌کنند و نظارت موثری از سوی استاندار کرمانشاه بر فعالیتهای مدیران برای عملکرد همسو انجام نمی‌شود.

دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه با بیان اینکه جلسات شورای اشتغال استان و بسیاری از جلسات حساس بدون خروجی مناسب برگزار می‌شود افزود: مدیران ارشد استان کرمانشاه به شدت دچار حاشیه‌پردازی شده‌اند که نمونه این سوءمدیریت را در دانشگاه رازی کرمانشاه شاهد هستیم که یک برنامه سبب ایجاد حاشیه‌های فراوان برای این مکان علمی شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدیریت ارشد استان به جای پرداختن به اموری که زمینه‌های پیشرفت و توسعه استان را فراهم کند، استان را دچار یک بیماری مهلک کرده است، عنوان کرد: تنها راه‌حل این است که دولت کنونی مانند دولت قبل که سه ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استاندار خود را تغییر داد، استانداری شایسته برای رهایی کرمانشاه از رکود معرفی کند.