سفر استانی دولت دستاوردی برای کرمانشاه نداشته است

شهاب نادری اظهار داشت: هیچ از وعده‌های شخص رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر استانی به کرمانشاه تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان برای تخصیص بودجه سفر کرمانشاه دولت یازدهم بیان کرد: در این میان عده‌ای از مدیران استانی با جناح بازی و سیاسی کاری به دنبال این هستند که خدمات و تلاشهای نماینگان مجلس را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه در رابطه با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی درآمدهای مصوب استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ یک از وعده‌های دولت تحقق عملی پیدا نکرده و به هیچ یک از مصوبات و طرحها، تاکنون بودجه‌ای تخصیص داده نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مورد وضعیت بودجه استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده گفت: استان کرمانشاه در بودجه 96 از کمترین میزان رشد اعتبارات استانی در سراسر کشور برخوردار شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال آینده ظلم دولت به مردم استان کرمانشاه است و متأسفانه استان محروم و کمتر برخوردار کرمانشاه در بودجه سال 96 با کمترین افزایش اعتبارات نسبت به سایر استانها روبه‌رو است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بودجه کل کشور باید براساس برنامه تدوین شود اما دولت کنونی تمام اقدامات خود را بدون برنامه انجام داده و از جمله در تدوین لایحه بودجه سال آینده به‌طور قطع به برنامه ششم توسعه توجه نکرده است.

نادری افزود: محور اصلی کار برنامه ششم توسعه حمایت از جوانان بیکار است و براین اساس باید به استان کرمانشاه که براساس اعلام مرکز آمار در تابستان امسال بیکاری 20 درصدی داشته است بیشترین بودجه اختصاص می‌یافت.

نادری با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه نیز باید از مجمع نمایندگان استان در زمان تدوین لایحه بودجه سال آینده مشورت درخواست می‌کرد افزود: ظلم دولت به استان کرمانشاه در فصل بودجه بیش از پیش ثابت شد.

وی بیان کرد: براساس آنچه که عنوان شده نرخ بیکاری در میان جوانان استان کرمانشاه در برخی از شهرستانها 35 درصد و عدم لحاظ بودجه سال آینده براساس این نرخ بیکاری نشان‌دهنده ظلم دولت به این استان محروم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی استانها با نرخ بیکاری تک رقمی تا دو برابر استان کرمانشاه بودجه دریافت می‌کنند افزود: وضعیت بیکاری در کرمانشاه بسیار نگران‌کننده بوده و تاکنون اقدام موثری از سوی دولت برای برطرف کردن این معضل انجام نشده است.